דן תיכון יחליף את יעקבי כיו"ר רשות הנמלים

שר התחבורה אביגדור ליברמן הודיע אתמול כי יו"ר רשות הנמלים, גד יעקבי, יסיים את תפקידו באוקטובר הקרוב בתום החוזה עמו - ובמקומו ימונה דן תיכון, לשעבר יו"ר הכנסת. תיכון (66) נולד בקריית חיים וכיהן כחבר כנסת ב- 99-'81'; בין היתר היה יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה לענ


00:00 ,03.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התחבורה אביגדור ליברמן הודיע אתמול כי יו"ר רשות הנמלים, גד יעקבי, יסיים את תפקידו באוקטובר הקרוב בתום החוזה עמו - ובמקומו ימונה דן תיכון, לשעבר יו"ר הכנסת.

תיכון (66) נולד בקריית חיים וכיהן כחבר כנסת ב- 99-'81'; בין היתר היה יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה וחבר בוועדת הכספים. הוא כלכלן, בוגר החוגים לכלכלה וליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר היה יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל חברת שיכון ופיתוח, וכן יועץ שר המסחר והתעשייה בנושא אזורי פיתוח, מסחר ומלאכה.

רשות הנמלים מקדמת בימים אלה את תאגוד נמלי הים אשדוד וחיפה. על פי התוכנית, הנמלים יעברו לפעול כיחידות עצמאיות של רווח והפסד; הרשות תפעל כגורם מנהל ומפקח ומנהלי הנמלים יקבלו סמכויות ניהול עצמאיות. זאת בניגוד למצב כיום, שבו כל החלטה בנוגע לניהול הנמל מתקבלת על ידי הנהלת הרשות. כמו כן, על פי התוכנית החדשה יוכלו הנמלים להתחרות ביניהם על גובה התעריפים וסוגי השירות הניתנים בהם.

לפני כחודשיים התנתקה רכבת ישראל מרשות הנמלים ונהפכה לחברה עצמאית. רשות הנמלים דורשת המדינה פיצויים בגין התקופה שבה השתייכה הרכבת אליה – 93'-88'. לטענת הרשות, במשך תקופה זו השקיעה כספים רבים בפיתוח רשת הרכבות.