דירקטוריון חנ"י: פיילוט "לילה טוב" יוארך בחודש נוסף

הפיילוט יוארך עד לסוף מאי 2008 בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל. היקף התנועה הלילית של הובלת מכולות לנמל חיפה וממנו עלה מתחילת הפיילוט לכ-26% מכלל תנועת המכולות בנמל


00:00 ,13.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הפיילוט יוארך עד לסוף מאי 2008 בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל. היקף התנועה הלילית של הובלת מכולות לנמל חיפה וממנו עלה מתחילת הפיילוט לכ-26% מכלל תנועת המכולות בנמל
 
דירקטוריון חברת נמלי ישראל בראשות אלוף (מיל) יפתח רון-טל החליט להמשיך במיזם הניסיוני "לילה טוב" להסטת תנועת מובילים ומכולות לשעות הלילה, ואישר הארכתו בחודש נוסף עד לסוף מאי 2008. זאת, לאור התוצאות הטובות במיזם, שנועד לקדם הסטת חלק מתנועת משאיות ומכולות לנמל חיפה וממנו משעות היום לשעות הלילה.
 
בשבועות הראשונים לביצוע המיזם עלה היקף התנועה הלילית של הובלת מכולות לנמל חיפה וממנו לכ-26% מכלל המכולות הנכנסות ויוצאות מדי יום בשערי הנמל, ביחס להיקף פעילות לילית של 17% בלבד לפני תחילת המיזם.
 
יפתח רון-טל, יו"ר החברה, אמר "נמשיך להוביל את המיזם הניסיוני, בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל נוכח חשיבותו הרבה בהתנעת תהליך שיוביל להשגת התייעלות של השרשרת הלוגיסטית וניצול מיטבי של התשתיות הנמליות, לתועלת המשק והעוסקים בסחר חוץ". לדברי רון-טל, במקביל נערכים כעת משרדי התחבורה והאוצר לצעדים הדרושים שיאפשרו יצירת המשכיות לתהליך חיוני זה ומימושו ללא סובסידיה.
 
פרויקט "לילה טוב" הוא מיזם ניסיוני פרי יוזמה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים- הוועדה בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, להסרת חסמים בפעילות בסחר הימי- וחברת נמלי ישראל והוא מתבצע בשיתוף פעולה עם חברת נמל חיפה. המיזם החל בפברואר השנה ומשתתפים בו מסופים עורפיים באזור נמל חיפה, חברות הובלה ומפעלי תעשייה.
 
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר "אנו מעודדים מהתוצאות בשטח. המיזם הניסיוני נועד להניע את השותפים השונים בשרשרת הלוגיסטית להגדיל את היקף הפעילות בלילה והוא מתבצע כחלק מתפקידה של החברה לקדם התייעלות בענף". לדבריו, הסטת חלק מהפעילות לשעות הלילה בקרב מפעלי התעשייה, נמלי הים העובדים ממילא בלילה, המובילים והמסופים העורפיים תתרום  גם להקלה בעומסי תנועה בשעות השיא ביום בכבישי הארץ ובשערי הנמל וכן להפחתת זיהום האוויר. "ככל שתתרחב הפעילות הלילית כפי שנעשה במדינות שונות, נשיג התייעלות של השרשרת הלוגיסטית כולה ואני קורא לחברות הובלה נוספות ולתעשיינים, יצואנים ויבואנים נוספים להצטרף לפרויקט".