ישיבות מועצת המנהלים של חברת נמלי ישראל, מתקבלות באופן הפוגע בלגיטימיות של ההחלטות; חנ"י: "הטיפול במינוי דיירקטורים נמצא באחריות רשות החברות"; באוצר מגלים כי בקרוב ימונו שלושה דיירקטורים נוספים; נושא תפקוד דירקטוריון חנ"י נמצא בבדיקת משרד מבקר המדינה
מועצת המנהלים של חברת נמלי ישראל (חנ"י) מקבלת את החלטותיה ללא המניין הנדרש בחוק והדבר פוגע לכאורה בלגיטימיות של ההחלטות. בדירקטוריון החברה אמורים לכהן 9 חברים, אולם כיום מאויישים ארבעה תפקידים בלבד, כולל היו"ר – דבר שאינו עומד בדרישה לקיומו של קוורום. קבלת החלטות במצב זה, חושפת את חנ"י לסיכונים של תביעות משפטיות ופגיעה בלגיטימיות של ההחלטות.
בתגובה לפניית port2port, מסרה דוברת חברת נמלי ישראל כי "הטיפול במינוי דירקטורים נתון בידי רשות החברות הממשלתיות, ולחברת נמלי ישראל אין בו כל חלק". עוד הובהר כי בהתאם לתקנון החברה,רשאים הדירקטורים, כאשר מספרם הוא פחות מהמספר המינימלי, לפעול בעניינים החיוניים לחברה ושאינם סובלים דיחוי.
מרשות החברות נמסר בתגובה כי מינוי דיירקטורים נתון בידיהם של השרים האחראים, קרי שרי האוצר והתחבורה. עוד נמסר ממשרד האוצר כי השבוע העבירו השרים לוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, בקשה לאישור מינויו של דירקטור ציבורי ובקרוב יועברו לאישור הוועדה שמותיהם של שני הדיירקטורים מטעם העובדים.
כזכור, חנ"י הוקמה לפני כשנה ביחד עם שלוש חברות בנמלי חיפה, אשדוד ואילת, הממלאות את מקומה של רשות הנמלים שפסקה מלהתקיים. במרכז פעילותה של חנ"י, האחראית על נכסי הנמלים, נמצאפיתוחהנמלים. הפרויקטים המרכזיים העומדים על סדר יומה של החברה, הםהיובלבנמלאשדוד ששהשקעה בו נאמדת ב-2.9 מיליארד שקלוהכרמלבנמלחיפה, בו יושקעו 1.2 מיליארד שקל.
בנוסף ליו"ר, הח"כ לשעבר דן תיכון המשמש כיו"ר ועדת הפיתוח, נבחרו למועצת המנהלים של חנ"י 4 דירקטורים בלבד: מנהל האגף לעיצוב מדיניות במשרד התחבורה אבי ירושלמי, המשמש כיו"ר ועדת הכספים של הדירקטוריון. הרכז לביטחון פנים ותעשיות ביטחוניות באגף התקציבים במשרד האוצר אסף רגב, המשמש כיו"ר ועדת הביקורת. סגן בכיר למנהל האגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מרים מיכאלי, ועו"ד נורית אמיתי, דמ"צ, המשמשת כיו"ר ועדת הארגון. אמיתי התפטרה לפני כחצי שנה. שני דיירקטורים נוספים, אמורים להגיע מטעם העובדים ומינויים נמצא עדיין בהליכי אישור.
העדר הקוורום (הרוב החוקי להחלטות הדירקטוריון), חושף את החברה לביקורת ציבורית ולטענות בדבר קבלת החלטות בנוכחות דלה של חברי מועצת המנהלים.
דוברת משרד מבקר המדינה ציינה בהקשר זה: "משרד מבקר המדינה בודק נושא הקשור בתיפקוד דירקטוריון חברת נמלי ישראל, ובכלל זה ההיבט הנוגע למניין חוקי לדירקטוריון".
דירקטוריון חנ"י פועל ללא מניין חוקי
ישיבות מועצת המנהלים של חברת נמלי ישראל, מתקבלות באופן הפוגע בלגיטימיות של ההחלטות; חנ"י: "הטיפול במינוי דיירקטורים נמצא באחריות רשות החברות"; באוצר מגלים כי בקרוב ימונו שלושה דיירקטורים נוספים; נושא תפקוד דירקטוריון חנ"י נמצא בבדיקת משרד מבקר המדינה
00:00 ,03.01.2006
עשוי לעניין אותך
לין: הרשויות המקומיות הן אנטי צמיחה
"מעוף לוגיסטיקה" בוחנת הקמת מרכז אחסנה בצפון הארץ
חברת נמל אשדוד תחל בשקילת מכולות מייבוא למניעת הובלה בעומס יתר

השקל נחלש ב- 0.1% לעומת הדולר בשנת 2005
אחזקות ארקיע נמכרו למשפחת נקש ולתאגיד עובדי ארקיע
לין: אומדני 2005 – הוכחה להצלחת המדיניות הכלכלית של האוצר