דירקטוריון חיפה למופז: יש הכרח להחליט על גמר פיתוח נמל הכרמל

בפגישה עם שר התחבורה הציג דירקטוריון חברת חיפה שורה של צעדים בהם יש לנקוט על מנת לשפר את השירות בנמל חיפה בהם הפקעת שטחים, חיבור הקישון עם הנמל והתאמת דרכי גישה


00:00 ,10.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה עם שר התחבורה הציג דירקטוריון חברת חיפה שורה של צעדים בהם יש לנקוט על מנת לשפר את השירות בנמל חיפה בהם הפקעת שטחים, חיבור הקישון עם הנמל והתאמת דרכי גישה
 
אמש נפגשו חברי דירקטוריון חברת נמל חיפה עם שר התחבורה שאול מופז ומנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן.
 
במכתב שהעביר יו"ר הדירקטוריון, דוד חרמש, ומנכ"ל חברת הנמל, עמוס עוזני, לשר התחבורה לרגל הפגישה בירכו השניים על נכונותו של משרד התחבורה לנסות ולסייע בפתרון המצוקה. השניים ציינו במכתבם כי זוהי עובדה ידועה כי נמל חיפה סובל מהזנחה תכנונית וחוסר תשתיות מזה שנים ארוכות – אשר תוצאותיה מתבטאת בימים אלה בעומס התפעולי ובחוסר יכולת של הנמל לתת מענה הולם לגידול בתנועת היבוא והיצוא בתעבורה הימית.
 
השניים פירטו מספר צעדים מיידים על פיהם יש לנקוט לשם שיפור המצב בנמל חיפה בהם הפקעת שטחי מקורות, חברת חשמל וחברת שמן לשם הרחבת שטח הנמל והקמת שער הכניסה החדש של הנמל. לטענת השניים, ניתן לסיים פרשה ארוכה וכאובה זו תוך ימים ספורים.
 
כמו כן הציעו השניים על חיבור נמל הקישון עם הנמל המרכזי דרך קצה המתחם של חברת חשמל. עוד הוצע למופז: לפעול להארכת שובר הגלים הראשי של הנמל ושינוי שובר הגלים בכניסה לרציפי הקישון.
 
כמו כן הועלה הצורך בהשלמת רציף קישון מזרח הידוע בשם "רציף הציפורים". לטענת השניים, קו המים של הרציף הושלם לפני כארבע שנים אך השלמת עורף הרציף ויתר תשתיותיו מתעכבת מאז.
 
הועלה גם הצורך בהתאמת דרכי הגישה היבשתיות לנמל לנפח פעילותו הגדל והולך ע"י הרחבת רשת הכבישים ומסילות הרכבת מ/אל הנמל.
 
חרמש ועוזני טוענים כי פתרון מיידי של הבעיות הללו יאפשר לשפר את השירות הניתן בנמל חיפה ולתת לסחר החוץ הישראלי את היצע אמצעי היצור הנמליים הדרושים לו.
 
יחד עם זאת, מדגישים השניים כי לנוכח צפי הגידול בתעבורה הימית בכלל ובסחר החוץ הישראלי בפרט צפוי נמל חיפה לעמוד בפני בעיות דומות בעוד כעשור לכל היותר. לפיכך, לטענתם, יש להחליט כבר כעת על גמר פיתוח נמל הכרמל ולנקוט בכל האמצעים הדרושים להבאתו לפסים ביצועיים בהקדם האפשרי.