דירקטוריון CP Ships קרא לבעלי המניות לקבל את הצעת TUI

TUI, קבוצת האם של חברת הספנות Hapag-Lloyd, הודיעה אמש על רצונה לרכוש את CP Shipsבסך כולל של 2 מיליארד דולר, לפי 21.5$ למניה. בעקבות מו"מ שהתנהל לאחרונה, יצאו חברי מועצת המנהלים של CP Ships, פה אחד, בהמלצה לבעלי המניות לקבל את ההצעה של TUI


00:00 ,22.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

TUI, קבוצת האם של חברת הספנות Hapag-Lloyd, הודיעה אמש על רצונה לרכוש את CP Shipsבסך כולל של 1.7 מיליארד אירו (כ- 2 מיליארד דולר), לפי 21.5$ למניה. בעקבות מו"מ שהתנהל לאחרונה, יצאו חברי מועצת המנהלים של CP Ships, פה אחד, בהמלצה לבעלי המניות לקבל את ההצעה של TUI.
 
הרוכשת גם תיקח על עצמה את החובות של CP Ships הנאמדים בכ- 261 מיליון אירו (316 מליוני דולרים לערך). כל שסך הרכישה צפוי לעמוד על כ- 2 מיליארד אירו לערך.
 
הרכישה של CP Ships תאיץ את הגידול בפעילות של Hapag-Lloyd. החברה הממוזגת תמוצב בין חמשת המובילים הגדולים בעולם. היא תהפוך לספק שרותי ספנות מרכזי לאורך אזורי הסחר בצפון אטלנטי, והיא תספק כיסוי גדול יותר בסחר מ/אל המזרח רחוק, אוסטרליה ודרום אמריקה.
 
יו"ר מועצת המנהלים של Hapag-Lloyd, מיכאל בהרנדט, אמר: "עד עתה גדלנו גידול אורגני, ללא רכישות או מיזוגים עם חברות אחרות, אך גם לגידול מסוג זה יש מגבלות. הרכישה המתוכננת של CP Shipsתעניק לנו את ההזדמנות להרחיב משמעותית את אחיזתנו בשוק הספנות העולמי ולמצב עצמנו בין חמשת המובילים הימיים הגדולים בעולם".
 
מנכ"ל CP Ships, ריי מיילס, אמר כי מועצת הנהלים של CP Ships קיימה בחינה של הענף ושל הפוטנציאל הגלום בחברה, בחינה שהעלתה כי לעסקת הרכישה תהיה השפעה מיידית ואטרקטיבית על ערך המניות ולכן, מועצת המנהלים בחרה להמליץ, פה אחד, על קיום העסקה.
 
הצעת הרכישה של TUI עדין דורשת את אישור בעלי המניות ואת אישורם של רשויות ההגבלים בקנדה, ארה"ב, אירופה ושל מספר מדינות נוספות
 
קבוצת CP Ships מדורגת במקום ה- 5 בדירוג חברות הספנות בעולם, מבחינת ההיצע הקיים. לרשותה צי של 185 אניות מכולה ועוד 69 אניות מכולה נוספות בבניה. הקיבולת הכללית שתעמוד לרשותה, עם סיום ההצטיידות, תגיע לסך של 701 אלף TEU.
 
לחברת Hapag Lloyd, המדורגת במקום ה- 13, צי של 56 אניות מכולה ועוד 8 אניות מכולה בהזמנה. עם סיום ההצטיידות יעמדו לרשות החברה 284 אלף TEU.
 
במידה והרכישה תצא לפועל, לחברת Hapag Lloyd הממוזגת יעמוד צי כולל (לאחר ההצטיידות) של 318 אניות מכולה המציעות סך קיבולת של 985 אלף TEU, שיעמיד אותה בתחרות צמודה עם MSC על המקום השני בדירוג לאחר Maersk Sealand.