דחייה במו"מ בין נמלי ישראל לדרגדוס על פשרה בנמל היובל

נדחה המשך המו"מ בין חברת נמלי ישראל לשותפות אשטרום-דרגדוס שהיה אמור להתקיים השבוע לגיבוש הסכם פשרה בפרויקט נמל היובל. ועדת הכספים של חברת נמלי ישראל החליטה לדחות בשלב זה את הדיון בגיבוש הסכם הפשרה. רק לאחר שתסיים הוועדה את דיוניה תועבר ההחלטה לאישור דירקט


00:00 ,26.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
נדחה המשך המו"מ בין חברת נמלי ישראל לשותפות אשטרום-דרגדוס שהיה אמור להתקיים השבוע לגיבוש הסכם פשרה בפרויקט נמל היובל. ועדת הכספים של חברת נמלי ישראל החליטה לדחות בשלב זה את הדיון בגיבוש הסכם הפשרה. רק לאחר שתסיים הוועדה את דיוניה תועבר ההחלטה לאישור דירקטוריון החברה.

ב-2000 זכו אשטרום-דרגדוס באחד ממכרזי התשתית הגדולים בישראל. המכרז, בהיקף של 750 מיליון שקל, כולל בניית רציפים ושובר גלים חדש כחלק מנמל היובל באשדוד. נמל היובל אמור היה להיחנך ב-2004, אך הוא ייחנך רק במאי למרות שהעבודות עדיין לא הסתיימו. לאשטרום-דרגדוס נותר לסיים את בניית שובר הגלים ואת מסופי המטען הכללי.

השבוע היה אמור להימשך המו"מ על הסכם הפשרה. בהסכם המתגבש צפויה נמלי ישראל לפצות את דרגדוס בכ-125 מיליון שקל, עקב טענת דרגדוס כי העיכובים בעבודות להקמת הנמל לא נגרמו רק באשמתה. עקב העיכובים בביצוע העבודה קנסה נמלי ישראל את דרגדוס ולא העבירה לה תשלומים בהיקף של 65 מיליון שקל.

חברי דירקטוריון נמלי ישראל שיגרו מכתב בהול ליו"ר הדירקטוריון, דן תיכון, וביקשו לדון בדחיפות בהסכם. מנמלי ישראל מסרו בתגובה כי ברגע שתסיים ועדת הכספים של החברה את דיוניה יקבל הדירקטוריון את החלטתו.