דודו פרץ: בהצבעת ועדת הכספים, יש כוונה ליצור "מחטף פוליטי" ולגרום לכך ששמעון פרס ימונה כגורם מגשר

ח"כ שמעון פרס ביקר הבוקר בנמל חיפה. הביקור מתווסף לביקורים שקיימו בימים האחרונים חברי הכנסת ענבל גבריאלי ואלי אפללו ; יו"ר הועדים בנמל חיפה, לקראת ההצבעה בועדת הכספים: ב- 8 בחודש, יש כוונה של האוצר ליצור "מחטף פוליטי"


00:00 ,04.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר ביקר בנמל חיפה יו"ר האופוזיציה, רה"מ לשעבר ח"כ שמעון פרס. ח"כ פרס ערך סיור בנמל ונפגש עם העובדים. הביקור יצא אל הפועל בעקבות בקשות של מספר חברי כנסת, המעונינים שח"כ פרס יבדוק את האפשרות להיות מגשר בין הצדדים, בנושא חוק הרפורמה בנמלים.

דודו פרץ, יו"ר הועדים בנמל חיפה, אמר כי הפקעת הנכסים בנמל, מידיהם של העובדים, נוגדת את ההסכמה הקיימת עם האוצר ועם רשות הנמלים ולכן, ב- 8 בחודש, בהצבעה של ועדת הכספים, יש כוונה ליצור "מחטף פוליטי" ולגרום לכך ששמעון פרס ימונה כגורם שיגשר בין הצדדים.

פרץ ציין כי "מצעד חברי הכנסת נמשך" וכי בשעה זו מבקר סגן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלי אפללו, לאחר שביום חמישי שעבר ביקרה בנמל חברת הכנסת ענבל גבריאלי שנפגשה עם העובדים. הוא ציין כי ח"כ גבריאלי קיבלה לידיה נתונים כספיים המוכיחים את היעילות הרבה שיש בעבודת הנמל ואת רמת התפעול הגבוהה של העובדים.

דודו פרץ ציין כי מצעד חברי הכנסת יימשך גם השבוע, וזאת בעקבות בקשת חברי כנסת רבים המעונינים להיפגש עם עובדי הנמלים בכדי לעמוד מקרוב על נושאים שונים שכוללים את הפעלת תוכנית ההתייעלות בנמלים, הצורך בגיוס כוח אדם נוסף, הצורך לנתב אניות שלא באמצעות קבלנים פרטיים שעובדים בשטח, הצורך לעמוד מקרוב על נושא הנכסים והחשש שהם יועברו לידי אנשי עסקים במחירי הזדמנות וכמובן, ציין פרץ, רצון העובדים להיות שותפים בקבלת ההחלטות.

"אין לנו שום דבר כנגד שר האוצר, מר בנימין נתניהו, כמו גם נגד בכירים באוצר. תכלית הביקורים נועדה להסב את תשומת הלב ללימוד והסברה. מן הראוי ששר האוצר ייענה להזמנתנו לבוא ולהיות אורח של העובדים וההנהלה בנמל חיפה. אנו מבטיחים שהוא יתקבל בסבר פנים יפה ואנו נמחיש לו מקרוב את מכלול הנושאים העומדים על הפרק", סיכם דודו פרץ.

יועץ התקשורת והלוביסט שלמה פרץ, הפועל למען עובדי הנמלים, מסר כי הביקורים של חברי הכנסת הם חלק מהאסטרטגיה הכוללת ליזום סדרת ביקורים שיעניקו מימד של היכרות עם השטח וזאת בבואם לדון ולהצביע בועדת הכספים. "רק עמידה מקרוב על ההיקף ועומק העבודה הנעשית כיום בנמלים יכולה להוות עבור חברי כנסת, שרוצים להיות חלק ממקבלי ההחלטות, מנוף ובסיס להבנת עמדתם של עובדי הנמלים".