ד"ר יורם זבה, מנכ"ל צים, הודיע על חתימת הסכם לחמש שנים עם רשות הנמלים של ג'מייקה

שר התחבורה של ג'מייקה, רוברט פיקרסגיל, ציין שההסכם הוא תמריץ משמעותי עבורם להמשיך ולהרחיב את נמל קינגסטון, וכי הם ממוקדים על מנת לשמור על הספנות כגורם מוביל בתרומה לכלכלת המדינה


00:00 ,17.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התחבורה של ג'מייקה רוברט פיקרסגיל ומנכ"ל חברת צים ד"ר יורם זבה, חתמו אתמול על הסכם לחמש שנים להמשך פעילות נמל קינגסטון כנמל המרכזי של צים בקאריביים.

השר רוברט פיקרסגיל ציין שההסכם הוא תמריץ משמעותי עבורם להמשיך ולהרחיב את נמל קינגסטון, וכי הם ממוקדים על מנת לשמור על הספנות כגורם מוביל בתרומה לכלכלת המדינה. פיקרסגיל הדגיש כי שיתוף הפעולה עם צים מתורגם לאפשרויות צמיחה משמעותיות בהווה ובעתיד.

רשות הנמלים של ג'מייקה החלה בפרויקט הרחבת טרמינל המטענים של קינגסטון בעלות של 60 מיליון דולר, פרויקט אשר יגדיל את תפוסת הטרמינל בכ-25 אחוז.

ד"ר יורם זבה, מנכ"ל צים, הודיע על חתימת הסכם לחמש שנים עם רשות הנמלים של ג'מייקהד"ר יורם זבה ציין כי חברת צים מפעילה מערך קווים מורכב בקריביים, כאשר קינגסטון הינו נמל המרכזי במערך זה. זבה הוסיף ואמר כי במהלך השנים חברת צים עבדה בצמוד לנמל קינגסטון על מנת להבטיח את ההצלחה והיעילות המקסימלית בפעילות החברה, וכך גם צופה העתיד. ההסכם החדש, הדגיש זבה, מבטיח חלק נרחב בפריסתה הגיאוגרפית של החברה.

צים מבצעת עתה תוכנית החלפת האוניות וכלי השינוע בהשקעה של 650 מיליון דולר, שתשפר את השירות ללקוחות ויגביר את יכולת שינוע המטענים של החברה. הקו לקריביים של חברת צים הוא חיפה- מערב הים התיכון- החוף המזרחי בארה"ב- ג'מייקה- החוף המערבי בארה"ב- המזרח הרחוק- חיפה. צי האוניות החדש של צים, המורכב מ-13 כלים של 5000 TEU, מחליף את 15 אוניות ה-3400 TEU, יקטין את זמן הקו מ-105 ימים לכ-91 ימים בלבד.

נואל הילטון, נשיא רשות הנמלים של ג'מייקה, אמר כי בעקבות ההסכם נמל קינגסון ביסס עצמו באזור הקריביים כנמל בית ברמה העולמית, וכי תוכנית הרחבת נמל קינגסטון תיצור ערך מוסף לחברת צים ושירותיה הגלובליים.

עוד נמסר כי בסקר שנערך בקרב הנמלים אשר חברת צים מקבלת מהם שירות, נמל קינגסטון נמצא אחד משלושת הנמלים הבינלאומיים המובילים (מתוך 15 נמלים שנבדקו) וכנמל המשופר ביותר.


על רשות הנמלים של ג'מייקה
הרשות הוקמה בשנת 1972 כחברה ממשלתית, והיא אחראית על הרגולציה בתחום שינוע המטענים ופיתוח הנמל בג'מייקה. הרשות אחראית גם כן על הבטיחות של כל כלי השייט המנווטים, ועל התעריפים הנגבים על סחורה אשר עוברת בנמלים.