ד"ר זבה דוחה את טענותיו של טירה: יש לחפש את הסיבות האמיתיות לבעיות בנמל חיפה

ד"ר יורם זבה – מנכ"ל צים, דחה את טענותיו של עודד טירה שלפיהן צים ממשיכה לשטען מכולות דרך נמל חיפה כפי שעשתה בעבר וכתוצאה מכך נוצר "פקק" ופגיעה ביצוא; ד"ר זבה: "אנו מקווים שנצליח להוציא את יתרת מטעני השטעון מהר ככל האפשר מנמל חיפה"


00:00 ,19.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ד"ר יורם זבה – מנכ"ל צים, דחה את טענותיו של עודד טירה שלפיהן צים ממשיכה לשטען מכולות דרך נמל חיפה כפי שעשתה בעבר וכתוצאה מכך נוצר "פקק" ופגיעה ביצוא; ד"ר זבה: "אנו מקווים שנצליח להוציא את יתרת מטעני השטעון מהר ככל האפשר מנמל חיפה"

כזכור, בשבוע שעבר שיגר נשיא התאחדות התעשיינים, מר עודד טירה, מכתב אל ד"ר יורם זבה – מנכל צים, בו קרא טירה למנכ"ל צים להעביר את שטעון המכולות מנמל חיפה לנמל אחר בים התיכון. טירה טען כי אחת הסיבות ל"כאוס" בנמל חיפה היא שצים ממשיכה לשטען מכולות בקצב שעשתה בעבר והתוצאה היא שכיום נמצאות בנמל חיפה אלפי מכולות של "צים" המיועדות לשיטעון "השוכבות שם כאבן שאין להן הופכין" וגורמות "לפקק" בנמל ולפגיעה ביצוא.

ד"ר יורם זבה – מנכ"ל חברת צים, אמר אתמול בתגובה לפנייתו של עודד טירה, כי חברת צים מכירה היטב את מצב העניינים בנמל חיפה ולכן גיבשה הסדרים מיוחדים על מנת להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה, למרות המצב החמור אליו נקלעו הנמלים.

ד"ר זבה הבהיר כי יותר מ- 40% ממשלוחי השטעון של חברת צים כבר אינם עוברים בנמל חיפה, בהמשך להודעתו באוגוסט 2004 כי חברת צים תוציא את כל משלוחי השטעון מחיפה. "אנו מקווים", הוסיף, "שנצליח להוציא את יתרת מטעני השטעון מהר ככל האפשר מנמל חיפה".

מנכ"ל צים סיכם ואמר כי "לחברת צים אין התנגדות לבדיקה של גוף בלתי תלוי בדבר הסיבות לקשיים בתפקודו של נמל חיפה ובשאר הנמלים בארץ. עם זאת, חשוב לזכור כי כל מטעני השטעון עברו בנמל חיפה בתקופה שלפני השביתה ואיש לא התלונן שהם גורמים לעומס בלתי נסבל בנמל חיפה".

דובר צים ציין, בנוסף, כי הסטת פעילות השטעון מנמל חיפה לנמל אחר באזור מהווה שינוי משמעותי בלוח הזמנים של אוניות החברה והיא תפגע ביצוא וביבוא של סחורות ישראליות למדינות באזור. לדבריו, הסיבה לכך נובעת מכך שמטעני השטעון מובלים באותן אוניות המשרתות את הנמלים במדינות האזור.


משנה למנהל נמל חיפה: תיאום יומי עם הנהלת צים לגבי כמות מכולות השטעון הנפרקת והכמות הנטענת

חיים לנציסקי, משנה למנהל נמל חיפה, התייחס לדברים ואמר כי בדיונים שהתקיימו בין הנהלת נמל חיפה והנהלת חברת צים התקבלו מספר הסדרים והחלטות שצמצמו את כמות מכולות השטעון בנמל ביותר מ- 30%. לדבריו, יש תיאום יום יומי עם הנהלת צים לגבי כמות מכולות השטעון הנפרקת והכמות הנטענת.

"העומס בשטח אחסנת המכולות נובע מגידול בימי ההשהיה של מכולות היבוא והיצוא בכ- 50%. בחודשים של תחילת השנה ובחודשים המקבילים דאשתקד שינע נמל חיפה כמות גבוהה יותר של מכולות, כולל מכולות שטעון, ללא המתנה תפעולית", הוסיף לנציסקי.

לדבריו, כאשר מכולות היבוא והיצוא יחזרו לימי שהיה בנמל, כפי שהיה בעבר, הרי שההמתנה התפעולית תצטמצם מאד.