שינוע רכבים חשמליים בים: תביעת ענק כנגד פולקסווגן

החברות Mitsui OSK Lines ו-Allianz זיהו את מה שלדעתם היה הגורם לדליקה - סוללה פגומה ברכב חשמלי מסוג פורשה, שגרמה לשריפה של 3,965 כלי רכב ששקעו בים ביחד עם האניה Felicity Ace לפני שנתיים


12:59 ,06.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בעלי האונייה של Felicity Ace והחברה המבטחת הגישו תביעות נפרדות בגרמניה נגד ענקית הרכב פולקסווגן בשל שריפה שפרצה באנייה שהובילה בסופו של דבר לטביעתה.

 

כאמור, החברות Mitsui OSK Lines ו-Allianz זיהו את מה שלדעתם היה הגורם לדליקה - סוללה פגומה ברכב חשמלי מסוג פורשה, שגרמה לשריפה של 3,965 כלי רכב ששקעו בים ביחד עם האניה לפני שנתיים, כ-400 ק"מ מחופי פורטוגל.

 

השריפה שפרצה באניה בקיבולת 6,400 CEU (כלומר  Car Equivalent Unit) נמשכה שלושה שבועות כאשר הנזק מהאירוע מוערך בעלות של בין 400 ל-500 מיליון דולר. על הסיפון היו בנטלי, למבורגיני ו-1,100 רכבים מסוג פורשה.

 

נציין כי כלי רכב חשמליים משתמשים בסוללות ליתיום-יון, היכולות להתחמם לטמפרטורות של יותר מ-2,700 מעלות צלזיוס כשהן נשרפות. יש לציין שבשנים האחרונות עלה מספר השריפות הקשורות לסוללות בים, בהתאם לגידול בביקוש לרכבים חשמליים ברחבי העולם.

 

הסכנות בשינוע ימי של רכבים המונעים באמצעות סוללות ליתיום-יון הודגשו בדו"ח שהוציאה החברה המבטחת, חברת Allianz Global Corporate & Specialty, אשר דירגה שריפה ופיצוץ כגורם המרכזי לארועים ביטוחיים ימיים בין השנים 2017 עד 2021.

 

"הוויכוח על שינוע כלי רכב חשמליים באניות נמשך, סביב השאלה האם יש צורך באניות ייעודיות לשינוע כלי רכב חשמליים", ציין Allianz  בדו"ח.