חברת MSC רכשה חברת גלנוע נורבגית תמורת 700 מיליון דולר

הצעת הרכישה הנדיבה קיבלה את כל האישורים הרגולטוריים מהרשויות הרלוונטיות וכעת חברת בת של MSC הינה בעלת 97% מהמניות בחברת Gram Car Carriers. מטרת הרכישה להגדיל את נוכחות MSC בשוק הובלת הרכבים


09:01 ,17.07.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת MSC רכשה את חברת אניות הגלנוע Gram Carriers, ומרחיבה בזאת את טווח פעילותה בשוק ההובלה לרכב. חברת SAS Shipping, חברת בת של MSC, רכשה את רוב המניות בחברת התחבורה הנורבגית GCC Gram Car Carriers. בעקבות הרכישה, חברת הבת של MSC תחזיק בכמעט 97% מהון המניות וזכויות ההצבעה של GCC.

 

בסוף אפריל 2024, הדירקטוריון של GCC דיווח כי הושג הסכם עם SAS להשקת הצעת רכש מרצון במזומן לרכישת כל המניות המונפקות והבולטות של החברה. התמורה שהוצעה במזומן לחברה עמדה על 700 מיליון דולר, מחיר אשר ייצג פרימיום של 28.3% על שווי מניות החברה. 

 

כפי שנמסר, המטרה העיקרית של SAS היא להרחיב את הנוכחות של קבוצת MSC בשוק להובלת רכב בים. שוק זה מציג אלמנטים עסקיים המוכרים לקבוצת MSC, שכבר מחזיקה בשתי אניות גלנוע לשינוע רכבים ואף מובילה באופן קבוע, באניות המכולה שלה, נפח חשוב של מכוניות במכולות.

 

חברת SAS מסרה כי היא קיבלה אישורים רגולטוריים מהרשויות הרלוונטיות באוקראינה, פורטוגל ויפן. כתוצאה מכך, התקיימו תנאי הסגירה המתייחסים לאישורים רגולטוריים.

 

נציין כי חברת GCC היא בעלת נפח הטונאז׳ השלישית בגודלה בעולם בתחום אניות המובילות  משאיות ומכוניות (PCTC) עם 17 אניות גלנוע במגזרי ההפצה, בגודל בינוני ופנמקס. בשנת 2022 החברה הקימה את Global Auto Carriers (GAC) על מנת להזמין באמצעותה אניות גלנוע להובלת משאיות ומכוניות בנפח של 7,000 CEU בסין.