חברת CSAV הפכה לבעלת רוב מניות האפאג לויד

החברה הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברת הספנות הגרמנית לאחר שרכשה מניות נוספות בחברה בסכום של 330 מיליון דולר. הודיעה לאחרונה על יציאתה מעסקי הגלנוע והתמקדותה בעסקי המכולות


10:33 ,29.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות CSAV מצ׳ילה הפכה להיות בעלת המניות הגדולה ביותר בחברת הספנות הגרמנית האפאג לויד. החברה מצ׳ילה רכשה בתחילת החודש מניות נוספות של האפאג לויד מחברת האחזקות של קטאר תמורת 330 מיליון דולר, עובדה שחיזקה את נתח המניות שלה בחברה מ-27.8% ל-30%. כך דיווחה סוכנות הייעוץ הימית אלפאליינר.

 

בעקבות רכישה זאת החברה הגרמנית מהמבורג Kuhne Maritime, שהיתה עד כה בעלת המניות הגדולה ביותר בהאפאג לויד, הפכה להיות בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה עם נתח של 29.6%. בעלת מניות בולטת נוספת בחברת האפאג לויד היא עיריית המבורג.

 

חברת CSAV הודיעה אתמול על החלטתה לצאת מעסקי הובלת הרכבים באניות גלנוע (RORO) ומיקוד מאמציה הכלכליים והמנהלתיים בפעילות המכולות שלה.

 

בהצהרה מטעם החברה נמסר כי ״החברה קיבלה את ההחלטה במטרה למקד את כל מאמציה הכלכליים והמנהלתיים בניהול ופיתוח העסק העיקרי שלה: חלקה בחברת הספנות הגרמנית האפאג לויד״.

 

נזכיר כי שתי החברות מיזגו את פעילות המכולות שלהן בשנת 2014.

 

חברת CSAV שנוסדה בשנת 1872, היא אחת מחברות הספנות הגדולות באמריקה הלטינית. היא מציעה שירותי הובלה שונים בהם מטענים בתפזורת נוזלית ומוצקה, מטענים בקירור, מכוניות וציוד כבד.