גלובל קריירס הכפילה ב- 2004 את כמות המטען ביבוא מהים השחור

"גלובל קריירס הכפילה בשנת 2004 את כמות ההובלה והגיעה לרמה של מעל 400,000 טון. כיום מובילה גלובל קריירס פי עשר מהכמות שהובילה כשהחלה לפעול, בשנת 1999". כך מסר ר/ח ארנון קוריס – מנכ"ל בלו ארק ספנות, המשמשת משנת 1999 כסוכן כללי וכמתפעל עבור חברת גלובל קריירס


00:00 ,23.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"גלובל קריירס הכפילה בשנת 2004 את כמות ההובלה והגיעה לרמה של מעל 400,000 טון. כיום מובילה גלובל קריירס פי עשר מהכמות שהובילה כשהחלה לפעול, בשנת 1999". כך מסר ר/ח ארנון קוריס – מנכ"ל בלו ארק ספנות, המשמשת משנת 1999 כסוכן כללי וכמתפעל עבור חברת גלובל קריירס.
 
גלובל קריירס מפעילה קו סדיר ישיר של מטען קונבנציונאלי מאודסה/איליצ'בסק, מנובורוסיסק, ומהנמלים הטורקיים בים השיש אל נמל אשדוד. בשנת 2003 הובילה החברה כ- 204,000 טון מטען שכלל ברובו פלדה וכאמור  ב- 2004 הוכפלה הכמות ועברה את ה- 400,000 טון. בקו הסדיר פועלות שלוש אניות – Gunney Em, Royal, Cem Pioneer, עם מעמס כללי של 40,000 טון.
 
ר/ח קוריס, מנכ"ל בלו ארק ספנות, ציין כי לפני כ- 5 שנים, עת החלה בלו ארק לייצג את גלובל קריירס ולהציע קו קונבנציונאלי ישיר חדש המקושר לישראל, הופעל הקו באמצעות אניות "מזדמנות" בקיבולת של 3000 טון. עם התבססותו של השירות, הוחכרו שלוש אניות גדולות, לטווח ארוך, הפועלות גם כיום.
 
"הצפיות בשנת הפעילות הראשונה עמדו על כ- 50,000 טון מטען לשנה. בתוך חמש שנים בלבד בלו ארק ספנות היא בין החברות המובילות בישראל, ביבוא של מטען קונבנציונלי, כאשר הקו משרת מפעלי תעשייה בישראל מהגדולים במשק, והספקים באירופה הם מהחשובים בתחומם. כיום אנו מובילים כמעט פי 10 מכמות המטען שהובלנו לפני חמש שנים – למעלה מ- 400,000 טון בשנה", אמר.
 
לדברי ר/ח קוריס, הצלחת הקו נובעת מעצם היותו קו סדיר המציג לוח הפלגות קבוע, המפעיל אניות חדישות המציעות קיבולות גדולות מה שמעניק, לדבריו, יכולות לוגיסטיות מרשימות. "אנו גם ניצלנו את העובדה שבעלי אניות זרים פחדו להגיע לישראל בגלל השביתות והעלנו את מספר האניות בקו לחמש, לתקופה מסויימת, כך שבאפשרותנו היה למלא מחסור זה. החשש של בעלי האניות הזרות עדיין קיים וגם כיום נמנעים אחדים מלהוביל מטענים לישראל מחשש לשביתות ועיצומים".