גל תורן נתמנה למנכ"ל חברת לוסי בורכרד ספנות

החל מ-1 בינואר 2004 מתמנה גל תורן למנכ"ל יחיד של חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ בישראל. גל תורן שימש עד כה כמנכ"ל משותף בחברה, יחד עם דוד חייא, בן 65, היוצא לגמלאות


00:00 ,31.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מ-1 בינואר 2004 מתמנה גל תורן למנכ"ל יחיד של חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ בישראל. גל תורן שימש עד כה כמנכ"ל משותף בחברה, יחד עם דוד חייא, בן 65, היוצא לגמלאות

החל מ-1 בינואר 2004 מתמנה גל תורן למנכ"ל יחיד של חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ בישראל. גל תורן, בוגר תואר שני מאוניברסיטת ניו יורק בתעבורה ימית, שנולד בחיפה ב- 1955, הינו נצר למשפחה "ימית" – בנו של ר/ח הילל תורן ז"ל. הוא בוגר ביה"ס לקציני ים עכו (סיים ב-1969), בוגר קורס חובלים וקורס קצינים מתקדם בחיל הים, שירת בעיקר בסטי"לים.

עם שחרורו ב- 1979 הצטרף לחברת JUMBO SHIPPING CO. בהולנד, חברה להובלת מטענים כבדים ומסובכים לשינוע.

בשנת 1981 פתח גל תורן את משרדי חברת JUMBO AMERICA בארה"ב. תחילה ביוסטון טקסס, ולאחר מכן בניו יורק. ב- 1985 הצטרף לחב' בורכרד ליינס בלונדון, שהה תקופה במשרדם, והגיע ארצה לחב' לוסי בורכרד ספנות בע"מ, בה כיהן כמנכ"ל משותף עד פרישתו של מר דוד חייא.

מ- 1.1.04 ממשיך לשמש כמנכ"ל יחיד בחברה וכדירקטור בשאר חברות משפ' בורכרד בישראל.

גל תורן נתמנה למנכ"ל חברת לוסי בורכרד ספנותדוד חייא (בתמונה) החל לעבוד בחברה כאיש מכירות, ומאז 1982 נתמנה כדירקטור בחברה, ומאוחר יותר נתמנה כמנכ"ל החברה בישראל.

חברת לוסי בורכרד ספנות בע"מ פועלת בישראל כ- 72 שנה, וזאת בהמשך ל"סאגה" משפחתית של 4 דורות בעולם הספנות. החברה הוקמה לפני יותר מ-100 שנים בעיר הנמל המבורג, על ידי הזוג היהודי ריצ'ארד ולוסי בורכרד. לאחר פטירתו של ריצ'ארד ב-1930, המשיכה רעייתו לוסי, יחד עם 5 ילדיה, לפתח את שירותי הספנות של החברה.

לאחר עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, העתיקה משפחת בורכרד היהודיה את פעילותה ללונדון. עם תום מלחמת העולם השניה, החזירה החברה חלק מפעילותה לגרמניה, כאשר המרכז נשאר בלונדון.

מר דוד חייא מציין כי החברה מפעילה כ- 70 אוניות, ובהן אוניות מכולה הפוקדות את נמלי הארץ 4 פעמים בשבוע: "בחיפה ואשדוד אנו הבאנו אשתקד 70,000 מכולות" אומר דוד חייא.

החברה מייצגת בישראל את BORCHARD LINES, המפעילה קווי מכולה שבועיים בין נמלי צפון אירופה, בריטניה, ספרד, איטליה, יוון, מצריים וקפריסין.את GRACECHURCH LINES, המפעילה קווי מכולה שבועיים בין ישראל לבין בריטניה, אירלנד, פורטוגל ונמלי הים התיכון. את MARUBA S.C.A, המפעילה קו מכולות בין ישראל לבין נמלי דרום אמריקה. את JUMBO NAVIGATION N.V., שהיא בעלת צי אוניות הולנדיות עם ציוד כבד, בעל כושר הנפה מעל 1600 טון, אוניות הבנויות עם מערכת מיצבים מיוחדת המאפשרת שינוע מטענים כבדים במיוחד. את MITSUI O.S.K. LINE, המפעילה אוניות להובלת מכוניות. ואת FAIRPLAY HAMBURG, חברה לשירותי גרירה והנצלה בנמלים ובים הפתוח.
מערכת "שי ספנות ותעופה", והאתר port2port מאחלים למר דוד חייא, הרבה שנים טובות ופוריות, בריאות ואריכות ימים.