גורמי תיירות בשטחים פנו ל"מנו ספנות" בבקשה: לפעול להבאת תיירים וצליינים בדרך הים לישראל

גורמי תיירות בכירים מאזור בית לחם והגדה, פנו באחרונה למשה מנו, המנכ"ל והבעלים של חברת "מנו ספנות" וביקשו ממנו לפעול להחזרת התיירות הימית, שהביאה לישראל מדי שנה, מאות אלפי תיירים וצליינים באוניות נוסעים דרך נמלי הארץ


00:00 ,31.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
גם ממשרד התיירות שאלו כיצד אפשר להחזיר את התיירות הימית לארץ * משה מנו: רק שינוי באקלים המדיני באזור יביא את התיירים

גורמי תיירות בכירים מאזור בית לחם והגדה, פנו באחרונה למשה מנו, המנכ"ל והבעלים של חברת "מנו ספנות" וביקשו ממנו לפעול להחזרת התיירות הימית, שהביאה לישראל מדי שנה, מאות אלפי תיירים וצליינים באוניות נוסעים דרך נמלי הארץ.

"גורמי התיירות מבית לחם, סיפרו לי על מצבם הקשה דווקא בתקופה זו של חג המולד והזכירו ימים טובים, שבהם שיתפנו עמם פעולה ומאות אוטובוסים עם אלפי תיירים שירדו מאוניות בנמל חיפה, הגיעו לבית לחם" אומר משה מנו ומוסיף "הם ביקשו שאפעיל את קשרי עם סוכני הנסיעות בחו"ל, לחדש את התיירות הימית".

לדברי משה מנו, יהיה קשה מאוד לשנות את המצב "ללא שינוי באקלים המדיני באזור". התיירות הימית של הצליינים היא "זולה ולעתים נוחה יותר לצליין המשלב נופש בים התיכון עם ביקור במקומות הקדושים, אבל אף תייר לא מוכן לעשות זאת בתקופה של אי שקט בטחוני ואף סוכן נסיעות לא יעלה הצעה כזאת לפני קבוצות פוטנציליות של צליינים".

משה מנו מספר גם על פניות דומות ממשרד התיירות, שביקשו ממנו עצה כיצד להחזיר את התיירות הימית לישראל. "זהו אינטרס כלכלי שלנו ושל הפוליטיקאים לעשות זאת, אבל לצערנו, קודם כל יש להביא לרגיעה ביטחונית ורק אחר כך נוכל להחזיר את התיירים אלינו".

בעשור האחרון, הביאה חברת "מנו ספנות" באוניותיה לנמלי הארץ כמיליון תיירים וצליינים. עד לפרוץ האינתיפאדה האחרונה, לפני כשלוש שנים, הגיעו באוניות החברה מדי שנה כ- 150,000 תיירים, שהגיעו לביקור של יום או יומיים במקומות הקדושים, בעיקר בירושלים ובית לחם. מאז שהתעוררה הבעיה הביטחונית, נפסק כמעט לחלוטין זרם הצליינים ממדינות אירופה דרך נמלי ישראל.