גולד ליין מציעה שרותי יצוא לנמלי ארה"ב, צפון אירופה והים התיכון בשטעון דרך טורקיה

בשל העיצומים בנמלים וכדי לאפשר ליצואנים הישראלים חלופה לאפשרות להוביל באמצעות נמלים חלופיים, החלה גולד ליין להציע, באמצעות חברת Turkon, לייצא לנמלי ארה"ב, צפון אירופה והים התיכון, בשטעון דרך נמלי טורקיה


00:00 ,01.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בשל העיצומים הפוקדים את נמלי ישראל וכדי לאפשר ליצואנים הישראלים חלופה לאפשרות להוביל באמצעות נמלים חלופיים, החלה גולד ליין להציע, באמצעות חברת Turkon Line מטורקיה אותה היא מייצגת, לייצא לנמלי ארה"ב, צפון אירופה והים התיכון, בשטעון דרך נמלי טורקיה.

בגולד ליין ציינו כי עד עתה, לאורך כל תקופת העיצומים, המשיכו שלושת האניות של Turkon הפועלות בקו ישראל-טורקיה לפקוד את אחד הנמלים בישראל, אשדוד או חיפה ובכך לא נעצרה "תנועת המכולות".

בכיר בגולד ליין ציין כי בכך הם מעניקים פיתרון זמין ונוח ליצואן הישראלי במקום להשתמש בהובלה דרך מצרים. לדבריו, שלושת אניות טורקון, המשרתות בזמן רגיל את קהל היצואנים לנמלי טורקיה, נרתמו לעניין והחלו לטעון מכולות מישראל לנמלי מזרח ארה"ב, נמלי צפון אירופה ונמלי הים התיכון, בשטעון דרך נמל איזמיר או נמל גמליק, בטורקיה.

"כך למשל", ציין מקור בחברה, "הובלנו בשבוע שעבר מכולות מישראל לניו יורק, בשטעון דרך טורקיה, לניו יורק בזמן הפלגה של 18 יום בלבד. מדובר על זמן הפלגה אטרקטיבי גם כשמדובר בהפלגה ישירה ועל אחת כמה וכמה כשנמלי ישראל נמצאים תחת עיצומים כבר למעלה משבועיים".

בגולד ליין ציינו כי גם במהלך עיצומים אלו, כמו בעבר, באה חברת Turkon לטובת הלקוח הישראלי וכמו במקרים קודמים, היא היפנתה את כל האניות לנמלי ישראל במקום לנמל איזורי ובנוסף, הובילה לישראל מטענים עבור לקוחות אשר מטעניהם נפרקו במרסין, תחת הכרזה של "סוף מסע".

עוד נמסר כי בגולד ליין מתכוונים להיכנס עם Turkon למו"מ שבסיומו יתאפשר להם להציע קוי שירות לארה"ב שישמשו כאלטרנטיבה לשירות הישיר, בשטעון דרך טורקיה, כפי שמוצע היום בעקבות העיצומים, כקו סדיר שיפעל באופן קבוע.