גד יעקבי, יו"ר רשות הנמלים: "רצוי היה לאמץ הרפורמה שהצענו, אולם יש לבצע החלטת הממשלה"

יו"ר מועצת רשות הנמלים, גד יעקבי בישיבת מועצת הרשות, בתום כהונתו: "רצוי היה לאמץ הרפורמה שהצענו, אולם יש לבצע החלטת הממשלה" ; "בשלש השנים האחרונות היתה התקדמות רבה בנמלים וברכבת והואץ קצב ההשקעות"


00:00 ,18.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר מועצת רשות הנמלים, גד יעקבי בישיבת מועצת הרשות, בתום כהונתו: "רצוי היה לאמץ הרפורמה שהצענו, אולם יש לבצע החלטת הממשלה" ; "בשלש השנים האחרונות היתה התקדמות רבה בנמלים וברכבת והואץ קצב ההשקעות"

"אילו ההחלטה היתה בידי הייתי מאמץ את הרפורמה בנמלים ,במתכונת תכנית התאגוד, שהוכנה ואושרה על ידינו, אולם הממשלה קיבלה החלטה אחרת ועלינו לבצעה"- כך אמר גד יעקבי, יו"ר מועצת רשות הנמלים בתום ישיבת המועצה האחרונה בראשותו, שהתקיימה היום בה נדונו החלטות הממשלה והמצב בנמלים.

הוא הוסיף כי על פי תכנית הרשות היו הנמלים אמורים להפוך לחברות בת של רשות הנמלים, ולפעול על בסיס של תוצאות עסקיות עצמאיות, במטרה ליצור תחרות ביניהם. תוך העברת סמכויות רבות מהרשות לנמלים. עם זאת, הרשות היתה אמורה להמשיך בתיכנון כולל, גיוס הון, הכוונה ופיקוח. אולם, הממשלה קיבלה החלטה אחרת ועלינו לכבדה.

יעקבי הביע תקווה כי יעשה מאמץ להידברות בין הממשלה, הרשות והעובדים כדי למצות, מוקדם ככל האפשר, כל סיכוי להבנה ולהימנע משיבוש העבודה בנמלים.

גד יעקבי, שהיה בעבר שר התחבורה, התקשורת והכלכלה, ח"כ ויו"ר ועדת הכלכלה שלה, שגריר ישראל לאו"ם ויו"ר חברת החשמל יסיים את שלוש שנות כהונתו כיו"ר מועצת הרשות כקבוע בחוק, בראשית אוקטובר.

יעקבי ציין כי בשלוש השנים האחרונות הואץ קצב ההשקעות והפיתוח ברכבת, שהייתה באחריות הרשות עד לפני 3 חודשים, שבא לידי ביטוי בגידול דרמטי של מספר הנוסעים והארכת קוים והשקעה של כ-2.5 מיליארד ש"ח; בתקופה זו הושקעו כ – 1.3 מיליארד ש"ח בפיתוח הנמלים, בכלל זה בפרויקט "היובל" באשדוד והוחל בתכנון ובהכנות להקמת פרויקט "הכרמל" בחיפה; הונהגו הסכמי עבודה חדשים, שהעלו את פריון העבודה ואת התפוקה בנמלים, תוך שיפור השירות ליצוא וליבוא. יעקבי ציין כי לראשונה החלה הרשות בגיוס השקעות הון מחו"ל ומהארץ בהיקף של 200 מיליון דולר. הוא הביע תקווה כי התפתחויות חיוביות אלה תימשכנה וכי למרות המצב, הנמלים ימשיכו לפעול באורח סדיר.

במסגרת הישיבה הביעו חברי מועצה את הערכתם לפועלו של היו"ר המסיים את תפקידו. לאחר שהמועצה שמעה סקירת המנכ"ל על החלטת הממשלה ומשמעויותיה הביעה המועצה תקווה שהעבודה בנמלים תימשך כסדרה וכי כל הגורמים יתנו לכך יד.