גבאי וכהן מגיבים לטענות נגד האוצר: טיוטת הסכם השכר באשדוד עומדת בסתירה למדיניות השכר של הממשלה

השניים הוסיפו כי העובדים אינם מתחייבים לשקט תעשייתי במסגרת טיוטת ההסכם כך שהסכם זה עלול להוות את הבסיס לשביתה הבאה בגין דרישות נוספות חדשות לבקרים. השניים טוענים: חלק מהתנאים העולים בטיוטת ההסכם גובלים בשערורייה ציבורית


00:00 ,13.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השניים הוסיפו כי העובדים אינם מתחייבים לשקט תעשייתי במסגרת טיוטת ההסכם כך שהסכם זה עלול להוות את הבסיס לשביתה הבאה בגין דרישות נוספות חדשות לבקרים. השניים טוענים: חלק מהתנאים העולים בטיוטת ההסכם גובלים בשערורייה ציבורית
 
מנהל רשות החברות, אייל גבאי, והממונה על השכר, אלי כהן, הודיעו להנהלת חברת נמל אשדוד כי אין בכוונתם לאשר את טיוטת הסכם השכר עם עובדי התפעול בחברה, אשר לא אושרה על ידי מנהל הרשות והממונה על השכר, ושאינה עולה בקנה אחד עם מדיניות השכר של הממשלה והסכמים קודמים.
 
גבאי וכהן ציינו כי עם ההגעה להסכם במסגרת הרפורמה בנמלים, במסגרתה קיבלו העובדים בונוסים ותוספות שכר משמעותיות, סוכם על שקט תעשייתי לחמש שנים. במשרד האוצר תמהים כי חלפו רק שנתיים ימים, והעובדים שבים ומעלים דרישות נוספות.

יש לציין כי על פי דו"ח השכר של נמל אשדוד לשנת 2005, הצפוי להתפרסם בשבוע הבא במסגרת דו"ח הממונה על השכר, השכר הממוצע בחברת נמל אשדוד עומד על משכורת ברוטו של 26,240 שקל.
 
השניים הוסיפו כי חלק מהתנאים העולים בטיוטת ההסכם גובלים בשערורייה ציבורית וחלקם אף מעבירים את השליטה בנמל, דה פקטו, לידי ועד העובדים. כך למשל, טוענים השניים, על פי טיוטת ההסכם, בירור משמעתי כנגד עובד בנמל ייפסק מיידית אם העובד יטען כי ביצע את העבירה המשמעתית על פי הנחיית הוועד. כמו כן, על פי הטיוטה, מעתה נדרשת הסכמת הוועד לכל הפעלה של גורמי חוץ בנמל.
 
חשוב לציין כי במסגרת טיוטת ההסכם העובדים אינם מתחייבים לשקט תעשייתי כך שהסכם זה עלול להוות את הבסיס לשביתה הבאה בגין דרישות נוספות חדשות לבקרים.
 
במשרד האוצר מציינים כי כל הסכם עבודה בחברות ממשלתיות מחייב על פי חוק אישור מראש על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות והממונה על השכר. עובדה זו, מציינים גבאי וכהן, ידועה היטב לכל המעורבים, לרבות ועד העובדים וההסתדרות. זאת ועוד, אף היועצים המשפטיים של הנהלת הנמל הסתייגו מטיוטת ההסכם ומתנאיו.
 
יש לציין, כי כבר בתאריך 20 בפברואר 2007 פנתה רשות החברות אל הנהלת החברה וציינה כי ההסכם המתגבש לא קיבל את אישור משרד האוצר וכן בתאריך 26 בפברואר 2007 פנו מנהל רשות החברות והממונה על השכר להנהלת החברה, וזו נתבקשה להעביר למשרד האוצר את כל הטיוטות וההסכמים ולא להתחייב בפני העובדים בכל דבר בענייני שכר ותנאי עבודה שאינם עולים בקנה אחד עם מדיניות השכר של הממשלה והסכמים קודמים.