בשבוע שעבר חצה נמל חיפה את קו מיליון המכולות לפריקה וטעינה לשנת 2003

ביום חמישי שעבר, לפנות בוקר, קבע נמל חיפה שיא בפריקה וטעינה של מכולות וזאת בטעינתה של "מכולת המיליון" על פי מנין המכולות לשנת 2003. המכולה הוטענה על אונית המכולות "צים סינגפור".


00:00 ,28.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מנהל נמל חיפה: "נמל חיפה עלה ליגה"

ביום חמישי שעבר, לפנות בוקר, קבע נמל חיפה שיא בפריקה וטעינה של מכולות וזאת בטעינתה של "מכולת המיליון" על פי מנין המכולות לשנת 2003. המכולה הוטענה על אונית המכולות "צים סינגפור". נמל חיפה ציין את המאורע בטקס צנוע שקיים בנוכחות חיים לנציצקי - משנה למנהל נמל חיפה ויוחנן וולך – מנהל אזור ישראל והמזרח התיכון בחברת "צים".

דובר נמל חיפה ציין כי עד סוף השנה צפוי נמל חיפה לטפל בעוד כ- 15,000 מכולות. לדבריו, הפעילות במכולות גדלה בנמל במהלך 2003 ב- 13% בהשוואה לשנת 2002. גידול זה מתאפשר כתוצאה מגידול בביקוש לנמל חיפה ע"י חברת "צים". "נמל חיפה טיפל ב- 70% מכמות המכולות שפקדו את נמלי ישראל", הוסיף.

עוד נמסר כי החברה המובילה בין בעלי המטען בשינוע מכולות מנמל חיפה הינה "כתר פלסטיק" ששינעה במהלך השנה 40,000 מכולות יצוא של מוצרים מוגמרים וכ- 5000 מכולות של חומרי גלם.

משנה למנהל הנמל, חיים לנציצקי מסר כי נמל חיפה ישבור השנה את השיא גם בסה"כ כמות המטען השנתית שתגיע השנה ל- 19 מיליון טון. שיאים אלה התאפשרו כאשר כל עובדי הנמל נרתמו למאמץ העמידה ביעדים שהציבה הנהלת הנמל.

מנהל נמל חיפה, מנדי זלצמן, מסר כי הביקוש לנמל חיפה אצל בעלי מטענים וסוכני אוניות הולך וגובר.
בחציית קו המיליון עולה הנמל ליגה.