ברוש לשר האוצר: תוכנית האוצר להוציא עובדים לחל"ת מפלה

טוען כי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לא תהיה שותפה לתוכנית האוצר להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, כל זמן שהיא תכלול את ענפי התעשייה בלבד ורק את המפעלים המעסיקים יותר מ-25 עובדים


00:00 ,03.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לא תהיה שותפה לתוכנית האוצר להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, כל זמן שהיא תכלול את ענפי התעשייה בלבד ורק את המפעלים המעסיקים יותר מ-25 עובדים
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, שיגר אמש מכתב דחוף לשר האוצר, רוני בר און ובו הודיע לו כי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים לא תהיה שותפה ל"תוכניתו" של האוצר לחופשה ללא תשלום, כל זמן שתוכנית זו תכלול את ענפי התעשייה בלבד ורק במפעלים המעסיקים יותר מ-25 עובדים כל אחד.
 
"ניסיונו של האוצר 'לשחד' את נשיא התעשיינים על חשבון יתר ענפי המשק לא יצלח", אומר ברוש. התאחדות התעשיינים מדגישה כי ההודעה שיצאה מטעם האוצר שממנה משתמע כי נשיא התאחדות התעשיינים תומך בסיכום, הינה שקרית. מנכ"ל התאחדות התעשיינים הכתיב לפרוטוקול את ההתנגדות להחלטה.
 
ברוש מציין כי גם כיום, על פי חוקי העבודה הקיימים, יכול מעסיק להוציא עובד לחופשה ללא תשלום. יוזמת נשיא התאחדות התעשיינים לפני חודשים רבים, על פיה, תשלם הממשלה את שכרו של העובד בחופשה ואילו המעסיק ישלם את התנאים הסוציאליים הוא חידוש, שבו המעסיקים לוקחים על עצמם באופו וולונטרי לשלם את התנאים הסוציאליים של העובדים, זאת במטרה לדאוג לעתידם ולהוכיח כי כוונתם של המעסיקים כנה – להחזיר את העובדים לעבודה לאחר תקופת החופשה.
 
יצוין כי התוכנית, כפי שהוצעה, אמורה לאפשר למעסיק להוציא עד 25% מעובדיו לחופשה, או לחילופין, במקומות אשר מבנה המפעל מחייב זאת, לעבור ל-4 ימי עבודה בשבוע. כלומר להפחית את מספר שעות העבודה ב- 20%.
 
ברוש ציין כי לאורך התקופה כולה, כמו בכל יתר הצעדים בהם נוקט משרד האוצר, גם בנושא זה צעדיו מגומגמים, איטיים ומאוחרים.
 
רק לאחר שבמשק פוטרו בחודשים האחרונים עשרות אלפי אנשים, מתעורר משרד האוצר גם עתה ומנסה לעקר את התוכנית מעיקרה, מגביל את השימוש בה למפעלי תעשייה בלבד, ומתקצב אותה בסכום זעום שיספיק למספר אלפי עובדים מועט, טוען נשיא התאחדות התעשיינים.
 
להבדיל ממשרד האוצר, לא מוכן נשיא התאחדות התעשיינים, להפקיר את המשק לצעדים פופוליסטיים ומגומגמים ודורש מהאוצר באופן חד משמעי, להרחיב את תוכנית החל"ת לכל ענפי המשק וגם לעסקים המעסיקים כל אחד מתחת ל-25 עובדים. שכן, טוען ברוש, רוב העובדים במדינה מועסקים בעסקים הקטנים והבינוניים.
 
בכוונתו של נשיא התאחדות התעשיינים להעלות נושא זה מיד עם כינונה של הממשלה החדשה.