בקרוב ייפתח קורס לממכילי מכולות

הקורס הינו בפקוח מנהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה; הקורס ייפתח ב- 21 בספטמבר


00:00 ,20.08.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הקורס הינו בפקוח מנהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה; הקורס ייפתח ב- 21 בספטמבר

" הקודים להמכלת מכולות ולמטענים מסוכנים דורשים מהאנשים העוסקים בתחום זה, לעבור הכשרה מעמיקה אשר תתאים לתפקידים שהם נושאים לאורך השינוע הרב-אמצעי (MULTIMODAL) של המכולה, כאשר היום, יותר מתמיד, נדרש ידע גם בנושא הבטחון בתחום ", אומר ר/ח אלי שירן, מחברת "מארקו – יעוץ ימי", היוזם והמרצה של הקורס.

ר/ח שירן מציין כי הקודים להמכלת מכולות ולמטענים מסוכנים דורשים מהאנשים העוסקים בתחום זה, לעבור הכשרה מעמיקה אשר תתאים לתפקידים שהם נושאים לאורך השינוע.

המטרה של הקורס, מוסיף ר/ח שירן, היא להקנות למשתתפי הקורסים את הידע המתאים וברמה גבוה, שתאפשר להם להבחן ולקבל הסמכה להמכלת מכולות על ידי הגורמים המוסמכים לכך- מנהל הספנות והנמלים, מדור בחינות, וזאת בכפוף לסיום הליכי חקיקת משנה בנידון. התנאים לקבלת ההסמכה: ציון עובר בבחינת ההסמכה והוכחת נסיון מעשי בהמכלה על פי המדדים שייקבעו על ידי מדור ההסמכה של מספ"ן.

בקורס ייערכו הרצאות בנושאים כללים, בנושאים חוקתיים (אמנות בינ"ל, חקיקה מקומית, אחריות משפטית וביטוח), בנושא הקוד להמכלת מכולות (עקרונות, קשירת מטענים, ציוד, טכניקות), בנושא הקוד למשלוח מטענים מסוכנים (סוגי מטענים מסוכנים, אריזה, חקיקה, סימון, נהלי חירום, ניירת), ובנושא הקוד להובלה בטוחה (תוכניות, כלים להתמודדות, בעלי תפקידים).

הקורס יכלול חמישה ימי הרצאות משעה 08:00 עד 16:30 או 10 מפגשים אחרי הצהריים, משעה 16:00 עד 20:00. בסוף הקורס יתקיים מבחן של כ- שלוש שעות בפיקוח משרד התחבורה, אגף הספנות והנמלים.

בסוף הקורס תינתן לכל משתתף שהיה נוכח ב-80% מהשעורים, ועמד בהצלחה בבחינות הסיום, תעודת השתתפות בקורס, החתומה על ידי משרד התחבורה, וכן יקבל כל משתתף תקציר הרצאות על גבי תקליטור.

לפרטים והרשמה ניתן לפנות אל רב חובל אלי שירן, באמצעות טלפון 955915 054.