בעקבות פרישת עמוס רון: דירקטוריון חנ"י מינה ועדה לאיתור מנכ"ל חדש

עמוס רון הודיע לאחרונה כי היא הוא מתכוון לפרוש מתפקידו בקיץ הקרוב. אבי ירושלמי: "פירוק רשות הנמלים, מהארגונים החזקים שהיו במשק, וביצוע שינוי מבני כה חשוב, לא יכול היה להתבצע ללא ההובלה והתרומה של רון".


00:00 ,19.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

אבי ירושלמי: "פירוק רשות הנמלים, מהארגונים החזקים שהיו במשק, וביצוע שינוי מבני כה חשוב, לא יכול היה להתבצע ללא ההובלה  והתרומה של רון"
 
דירקטוריון חברת נמלי ישראל החליט לפעול לאיתור מנכ"ל חדש לחברה, זאת בעקבות הודעת הפרישה של עמוס רון, מנכ"ל החברה שהחליט לסיים את תפקידו בקיץ הקרוב. בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה ביום חמישי האחרון בראשות אבי ירושלמי, הוחלט על מינוי ועדת איתור ונקבע כי בחירת המנכ"ל החדש תתבצע בהליך של מכרז פומבי. לוח הזמנים להחלפת המנכ"ל ייקבע במסגרת הסדר פרישה שיגובש עם רון ובתיאום עם רשות החברות הממשלתיות. בוועדת האיתור חברים הדירקטורים אבי ירושלמי (יו"ר הוועדה), מנהל אגף מדיניות במשרד התחבורה, אסף רגב, רכז ביטחון פנים ותעשיות ביטחוניות במשרד האוצר, ודירקטורים מטעם הציבור: עו"ד רונית אסרף ורו"ח מירנה ג'השאן עואד.
 
כזכור, עמוס רון החליט לפרוש מתפקידו לאחר כארבע שנות כהונה כמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות וכמנכ"ל הראשון של חברת נמלי ישראל, אשר מופקדת על פיתוח הנמלים וניהול נכסי המדינה בהם. רון מסר כי לאחר שהשלים את הרפורמה המבנית הגדולה בנמלי ישראל ובתוך כך את הקמתה של חברת נמלי ישראל, הוא מעוניין לעבור לפעילות במגזר העסקי ובתחומי התשתית.
 
רון הוסיף כי עד לפרישתו הוא מצפה להשלים מספר יעדים חשובים, בהם: עריכת ההסכמים בין חברת נמלי ישראל לחברות הנמל, הגשה לממשלה של תוכנית האב החדשה לפיתוח הנמלים לעשורים הבאים, השלמת ההכנות להכנסת מפעילים פרטיים לענף, בכלל זה, מספנות ישראל והכנת מכרז למפעילבינלאומי לפרויקט היובל שלב ב', ובנוסף, התחלת התכנון לנמל תעלה צפונית לאילת שיהווה מסוף לרכבת מטענים ממרכז הארץ.

אבי ירושלמי, העומד בראש ישיבות דירקטוריון החברה, שיבח את רון על תרומתו הגדולה בהובלת הרפורמה בנמלים. "פירוק רשות הנמלים, מהארגונים החזקים שהיו במשק, וביצוע שינוי מבני כה חשוב, לא יכול היה להתבצע ללא ההובלה והתרומה של רון", אמר ירושלמי .
 
רון מונה לתפקיד מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות באפריל 2002 וביצע בתקופה זו את הפרדת רכבת ישראל מהרשות. הוא פעל להקמת חברות הנמל וחברת נמלי ישראל אשר החליפו את רשות הנמלים במסגרת הרפורמה. בעבר שימש כמנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות והיה יו"ר צוות ההיגוי למתקני "פי גלילות", כן שימש כסמנכ"ל השיווק של חברת בזק.