בעקבות מתקפות הטרור: BIMCO מייעץ להעריך מחדש את מידת פגיעות האניות בהתאם לדפוסי הסחר השונים

בהודעה לעתונות שפרסם ארגון BIMCO, נמסר כי הארגון מביע דאגה מהגילוי כי ההתפוצצות שקרתה במיכלית Linburg , מול חופי תימן, נגרמה מפעולת טרור, ושזוהי ההתקפה הראשונה נגד אנית סוחר מאז האירוע על ה-Achille Lauro בשנת 1985


00:00 ,14.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שפרסם ארגון BIMCO, נמסר כי הארגון מביע דאגה מהגילוי כי ההתפוצצות שקרתה במיכלית Linburg , מול חופי תימן, נגרמה מפעולת טרור, ושזוהי ההתקפה הראשונה נגד אנית סוחר מאז האירוע על ה-Achille Lauro בשנת 1985.

המיכלית הצרפתית, השייכת לחברת CMB, החברה ב- Bimco, היתה בדרכה לתימן כאשר נוגחה לפתע על ידי סירת מוטור שהיתה טעונה בחומר נפץ, בדומה לתרחיש שארע בהתקפה על אנית הצי האמריקאי ה-Cole, בעדן ב- 12 לאוקטובר 2000.

האירוע במיכלית Limburg מתאר את התוצאות הנוראיות הנגרמות על ידי פעולות הטרור: גרימת מותם של אנשי ים, גרימת נזק חומרי ולא פחות חמור ומשמעותי הנזק הנגרם לסביבה.

מתעוררת השאלה אודות היוזמות החדשות המתעוררות לגבי הביטחון של הסחר הימי כפי שמתבטא בארגון ה-IMO וארגונים אחרים, וכיצד הם יכולים למנוע מקרים כגון אלו.

לאור גילויים אלה BIMCO מייעצת לחבריה להתייעץ עם אנשי ביטוח והחתמים על מנת להעריך מחדש את מידת הפגיעות של האניות בהתאם לדפוסי הסחר השונים, בכדי להגן על חיים ורכוש. 

כידוע, BIMCO מפרסמת באופן קבוע עצות לחבריה בנושאי ביטחון בסחר הימי בנושאים מגוונים כמו מניעת סחר בסמים על סיפון האניות , נוסעים סמויים, התקפות פיראטים (בעיקר בחוף הסומאלי), והתקפות מזוינות נגד אוניות בנמלים ובמעגנים.