בעקבות היוזמה באשדוד: אנשי עסקים מהצפון מתעניינים ברכישת נמל חיפה

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון בירך על היוזמה ואמר: "הנמל יכול, בניהול נכון ובהשקעות הולמות, להיות הנמל המרכזי במזרח התיכון, ממנו ייצאו סחורות לכל מדינות האזור"


00:00 ,26.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון בירך על היוזמה ואמר: "הנמל יכול, בניהול נכון ובהשקעות הולמות, להיות הנמל המרכזי במזרח התיכון, ממנו ייצאו סחורות לכל מדינות האזור"
 
אנשי עסקים מתעניינים ברכישת נמל חיפה בעקבות היוזמה לרכישת נמל אשדוד על ידי גופים ציבוריים המייצגים את המגזר העסקי, פנו השבוע אנשי עסקים מאזור חיפה והצפון ללשכת המסחר והציעו להתאגד ולהשקיע בגוף אשר ירכוש את נמל חיפה.
 
הפנייה נעשתה בעקבות שיבושים ואיומים לשיבושים חוזרים בנמל, הגורמים לאנשי עסקים, יבואנים ויצואנים, לנזקים כבדים. ובעקבות מגמות להקדים את הפרטת הנמלים. יש לציין כי לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות הקוראים להתחיל את ההפרטה לאלתר, כפתרון לבעיות השונות הפוגעות בעבודת הנמלים.
 
נשיא לשכת המסחר חיפה, עודד פלר, אמר כי הוא מברך על היוזמה וכי הלשכה תבחן את אפשרויות היישום של ההצעות. חלק מן הפונים הם מבכירי המגזר העסקי בצפון ויכולים להבטיח חוסן כלכלי לאורך זמן ונפח פעילות משמעותי. "אנשי המגזר העסקי באזור מאמינים בנמל חיפה וביכולותיו. אנו מאמינים כי הנמל יכול, בניהול נכון ובהשקעות הולמות, להיות הנמל המרכזי במזרח התיכון, ממנו ייצאו סחורות לכל מדינות האזור. הפניות שהגיעו אלינו משקפות רצון להצעיד את נמל חיפה בדרך זו, ואין לי ספק כי עובדי הנמל יראו בכניסת אנשי המגזר הפרטי לנמל הזדמנות עסקית גם עבורם, שכן היוזמה המתגבשת רואה בהם חלק בלתי נפרד ממהלך ההפרטה".
 
בלשכת המסחר חיפה והצפון ציינו כי הם רואים חשיבות מיוחדת ליוזמה זו, שכן יש לאפשר לנמל חיפה התנהלות עסקית יעילה שתיתן לו את היכולת להתחרות בנמל אשדוד ותימנע המשך התופעה הגוברת של התמקדות העשייה הכלכלית במרכז הארץ.
 
כידוע, על פי לוח הזמנים שנקבע ברפורמה שהונהגה בנמלי ישראל בפברואר 2005, תהליך ההפרטה המלא של הנמלים (מכירה של יותר ממחצית המניות) יושלם רק בשנת 2020, לאחר תהליך הדרגתי שיתחיל ב-2010, אז יונפקו 15% ממניות הנמלים בבורסה.

מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כי "לא ידוע לנו על יוזמה כזו".