בנמלי חיפה ואילת התגברו על התורים כתוצאה מהשביתה

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר אתמול כי בנמלים מתקדמת במהירות העבודה על האוניות שהמתינו כתוצאה מהשביתה. לדבריו, בנמלי חיפה ואילת סיימו כבר אתמול (יום ג') את פריקתן וטעינתן של האוניות הנותרות ובנמל אשדוד, בו המתינו מספר גדול יותר של אוניות, יסיימו את העבו


00:00 ,15.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בנמל אשדוד, שם התור של האניות שהמתינו מחוץ לנמל כתוצאה מהשביתה היה הגדול ביותר, העבודה על האניות הממתינות תסתיים ככל הנראה תוך יום-יומיים
 
עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים מסר אתמול כי בנמלים מתקדמת במהירות העבודה על האוניות שהמתינו כתוצאה מהשביתה. לדבריו, בנמלי חיפה ואילת סיימו כבר אתמול (יום ג') את פריקתן וטעינתן של האוניות הנותרות ובנמל אשדוד, בו המתינו מספר גדול יותר של אוניות, יסיימו את העבודה על האוניות בתוך יום עד יומיים.

מר עמוס רון קיים אתמול ביקור בנמל אילת במהלכו נפגש עם הנהלת הנמל וועדי העובדים להתייעצויות לקראת פתיחת המו"מ. מר רון הדגיש באוזננו כי בפגישה לא נכנסו הצדדים למשא ומתן. לדבריו, מטרתה של הפגישה היתה לעדכן ולשמוע תחושות של העובדים, כאשר מראש סוכם כי הפגישה לא תכלול משא ומתן. מר רון הוסיף ואמר כי המטרה שלו היא להחזיר את המערכת ל"מצב נורמלי" כלומר אחת לחודשיים לערך לקיים פגישה עם נציגי העובדים על מנת לנסות ולקדם נושאים שקשורים בעובדי הנמל או בהנהלת הרשות או נושאים המשותפים לשני הצדדים.
 

רשות הנמלים תשתתף בעלות השבת מכולות שנפרקו בנמלים הים התיכון כתוצאה מהשביתה
 
בסיומו של הביקור אמר מר רון כי הרשות יוזמת מהלך להשבה של מכולות ומטענים שנפרקו בנמלים אחרים באזור הים התיכון, בשל השביתה בנמלי ישראל.

"הרשות תשתתף בעלות המבצע עפ"י תנאים שיקבעו בינה לבין הספנות והגורמים האחרים הנוגעים בדבר" אמר. מבדיקה שעשתה הרשות עם לקוחותיה , מדובר בכ- 11,500 מכולות וכן 5,000 מכוניות. רון הדגיש, כי צעד זה הוא בנוסף להמלצתו למועצת הרשות למתן פטור מלא מתשלום אגרות אחסנה עבור המטענים שהמתינו בנמלים בתקופת השביתה, וזאת במטרה למזער את הנזקים שנגרמו ללקוחות הנמלים. מועצת הרשות תדון בנושא בישיבתה הקרובה ב- 23 אוקטובר.

מר רון ציין כי על מטענים שנפרקו בנמלים אחרים בים התיכון במסגרת הכרזת "גמר מסע", חלו הוצאות עודפות שהורכבו מרכיבים שונים שבינהם הפרשים, עודפים, ביטוחים ורכיבים אחרים. לדבריו, אנשי מינהל הכלכלה והכספים של רשות הנמלים אוספים מידע מחברות הספנות ומהסוכנים בכדי לקדם את הנושא.