במחצית הראשונה של 2004 יצויידו הנמלים בציוד טכנולוגי מתקדם בהיקף של 80 מיליון יורו

מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון : הציוד החדש שעיקרו מיועד לנמל היובל הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר משמעותית את זמני המתנת האוניות


00:00 ,17.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל רשות הנמלים, מר עמוס רון : הציוד החדש שעיקרו מיועד לנמל היובל הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר משמעותית את זמני המתנת האוניות

עד לסוף המחצית הראשונה של 2004 יצויידו הנמלים בציוד טכנולוגי מתקדם בהיקף של כ- 80 מיליון יורו במסגרת ביצוע תוכנית ההצטיידות רחבת היקף שעיקרה מיועד לפרויקט היובל בנמל אשדוד, כך מסר היום עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים. לדבריו, עם השלמת הרכש לפרויקט היובל תמוקד הפעילות בפרויקט הכרמל בנמל חיפה, הצפוי להתחיל ברבעון השני של 2004 . רון הוסיף כי הציוד החדש הוא מהמתקדמים בעולם ויתן מענה טוב לצרכי המשתמשים בנמלים, ישפר את השירות ויקצר משמעותית את זמני המתנת האוניות.

במסגרת תוכנית הצטיידות זו יסופק בחודשים הקרובים ציוד בהיקף של 72.5 מיליון יורו לפרויקט היובל בנמל אשדוד, הכולל – 4 עגורני גשר, 24 עגורני שער , 6 עגורני זרוע וציוד משלים לעגורנים . בימים אלה החלה ההתארגנות להרכבת עגורני הגשר בפרויקט היובל, וחלקי העגורנים המיועדים להרכבה הגיעו השבוע לנמל אשדוד. בנוסף יסופקו לפרויקט היובל 17 גוררי מכולות. ספקיות הציוד הינן חברות אירופאיות מהמובילות בתחום - Kocks (גרמניה), KCI (פינלנד), Felguera (ספרד), ו- MOL (בלגיה).

רון ציין כי בנוסף מתוכננת אספקה של ציוד לנמלי חיפה ואשדוד ואילת הכוללת- 7 מכולנופים ( Reach Stacker ) בעלות של 2.5 מיליון יורו ,43 מלגזות מסוגים שונים (1.37 מיליון יורו), 30 גוררי מכולות (2.5 מיליון יורו), 5 מעמיסים אופניים-"שופלים" (550 אלף יורו) וציוד משלים לעגורנים (1 מיליון יורו).

רון ציין כי במהלך שנת 2003 צויידו נמלי חיפה ואשדוד בציוד יעודי חדיש בהיקף של כ- 20 מיליון יורו אשר כלל - 2 גוררות תוצרת UNV ספרד, 2 סירות נתב תוצרת UTV פינלנד , 51 גוררי מכולות, תוצרת חב' טרברג הולנד ו-MOL מבלגיה , 3 מלגזות למכולות ריקות ועוד. במהלך 2003 גם צוייד נמל חיפה במערכת VTS – מערכת שליטה ובקרה ימית מתקדמת תוצרת חברת STN Atlas מגרמניה .