במבצע משולב נתפסה אניה שנשאה 700 ארגזי סיגריות מוברחות

בפעילות משותפת למחלקת חקירות תל אביב של המכס, בית המכס אשדוד ויחידת השיטור הימי של משטרת מחוז תל אביב נתפסה, בליל אמש בלב ים, אוניה עליה כ- 700 ארגזי סיגריות מוברחות (כ- 35,000 פקטים) שערך המסים בגינם מוערך בכ- 3.5 מליון ₪


00:00 ,12.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפעילות משותפת למחלקת חקירות תל אביב של המכס, בית המכס אשדוד ויחידת השיטור הימי של משטרת מחוז תל אביב נתפסה, בליל אמש בלב ים, אוניה עליה כ- 700 ארגזי סיגריות מוברחות (כ- 35,000 פקטים) שערך המסים בגינם מוערך בכ- 3.5 מליון ₪.

האוניה נתפסה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למחלקת חקירות של המכס בתל אביב. בעקבות המידע יצא צוות משותף של חוקרים יחד עם שוטרי יחידת השיטור הימי בתל אביב אל עבר האוניה "רינה 1", אשר על פי החשד הובילה סיגריות מוברחות.
יצויין שאוניה זו נתפסה על ידי המכס לפני 8 חודשים בהברחת סיגריות, שמה היה "אלבטרוס", היא הוחרמה ונמכרה על ידי המכס במכרז. שמה שונה ל"רינה 1" על ידי הבעלים החדשים.

חוקרי המכס ואנשי השיטור הימי עלו על האוניה בלב ים, 11 מייל מול חופי פלמחים, ותפסו את הסיגריות המוברחות שהמסים עליהן כאמור 3.5 מליון ₪. על פי החשד הסיגריות שהן מסוגים שונים, נתפסו כבר כמוברחות על ידי המכס הישראלי בעבר ונמכרו במכרז ליצוא לבעל האוניה.

יצויין כי האוניה לא נשאה כל מטען למעט הסיגריות.

האוניה הובאה אמש לנמל אשדוד בעל האוניה והקברניט נחקרו ונעצרו אמש ויובאו היום לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם.