בלעדי: מצלמות האבטחה של נמל חיפה תיעדו נחיתת קטיושה

ביום שלישי, 25 ביולי, בשעה 12:05 ספגה חיפה מטח נוסף של רקטות קטיושה, שנחתו באזורים שונים ברחבי חיפה. באופן נדיר תפסו מצלמות האבטחה של נמל חיפה את נחיתת הרקטה, סמוך לאחד משערי הכניסה לנמל


00:00 ,01.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שלישי, 25 ביולי, בשעה 12:05 ספגה חיפה מטח נוסף של רקטות קטיושה, שנחתו באזורים שונים ברחבי חיפה. באופן נדיר תפסו מצלמות האבטחה של נמל חיפה את נחיתת הרקטה, סמוך לאחד משערי הכניסה לנמל.
 
הרקטה נחתה ממש במרכזה של כיכר הקרויה "כיכר צים" בסמוך לאחד משערי הכניסה. יש לציין שהרקטה נחתה מחוץ לשערי הנמל ושלא היו כל נפגעים בנפש וברכוש מנפילה זו.
 
כפי שניתן לראות בסרט, שהגיע למערכת port2port ללא סאונד, שני אנשים יוצאים מרכב לבן בכניסה לאחר שנשמעת האזעקה ומחפשים מרחב מוגן. שניות קודם לכן חצתה הולכת רגל את הכיכר, בדיוק במקום הפגיעה. מיד אח"כ נעצרת מאחורי הרכב משאית ושניות לאחר מכן ניתן לראות את העשן המיתמר מפגיעת הרקטה, בצד השמאלי העליון של הפריים. למזלם של כולם, לא היו נפגעים מהנפילה.
 

מסרט הצילום המלא ניתן היה דווקא להתרשם מהתגובה המהירה יחסית של יחידות הכיבוי וההצלה של הנמל. למעשה, למרות הקירבה לשערי בית החולים רמב"ם, היה זה אמבולנס של הנמל שהגיע ראשון לזירת האירוע כשלאחריו הגיעו אנשי האבטחה בצירוף כבאית של הנמל.