בכירים מנמל ונציה יגיעו לכנס התובלה והלוגיסטיקה port2port 2007

המשלחת מנמל ונציה מגיעה במטרה לפגוש בכירים בחברות הנמלים של ישראל ולדון באפשרויות של שיתוף פעולה עם נמל חיפה. נמל ונציה, שעבר הפרטה ב-1994, הינו הנמל השלישי בגודלו באיטליה


00:00 ,04.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת מנמל ונציה מגיעה במטרה לפגוש בכירים בחברות הנמלים של ישראל ולדון באפשרויות של שיתוף פעולה עם נמל חיפה. נמל ונציה, שעבר הפרטה ב-1994, הינו הנמל השלישי בגודלו באיטליה
 
כנס התובלה והלוגיסטיקה port2port 2007יארח השנה משלחת מכובדת של בכירים מנמל ונציה. נמל ונציה באיטליה עבר שינויים רבים מאז נכנס לתוקפו חוק הרפורמה האיטלקי בשנת 1994 אשר הפריט את הנמלים באופן הדרגתי.

על פי החוק, המבנה הארגוני החדש בנמל מאפשר לגופים פרטיים לתפעל את הנמל בעוד גופים ציבוריים כגון משרדי המכס, משטרת ההגירה ורשות הנמל אחראים על ניהול ותיאום העבודה בין הגופים השונים. על פי מודל זה, לרשות הנמל תפקיד משמעותי במיוחד היות והיא אחראית על התכנון, ההשגחה וקידום פעולות הנמל לצד פעילות תשתית ותחזוקה של הנמל, ויש לשער כי נציגי הנמל יהיו אורחים רצויים בקרב מנהלי הנמלים בישראל אשר עומדים בפני תהליך הפרטה מדובר.
 
המשלחת מנמל ונציה מגיעה לאירוע התובלה והלוגיסטיקה port2port 2007במטרה מוצהרת לפגוש בכירים בחברות הנמלים של ישראל ולדון באפשרויות של שיתוף פעולה עם נמל חיפה.
 
בין איטליה וישראל קיימים הסכמים המאפשרים תנועה חופשית של מכוניות בין הארצות וכן קיים כבר שיתוף פעולה פורה עם מחוז ונטו בתחום התרופות, טכנולוגיה וביו-טכנולוגיה. כמו כן קיימת לשכת מסחר משותפת לישראל ולמחוזות של צפון ומזרח איטליה.
 
נמל ונציה הינו הנמל השלישי בגודלו באיטליה, ומלבד הפעילות התיירותית עליה פרסומה הרבה של העיר, הנמל - המהווה שער לים האדריאטי - מושך אליו כ-300 חברות תפעול הפועלות בנמל ומעסיק כ-18,500 עובדים. הנמל משנע דרכו כ-30 מיליון טון של סחורה – מהן 290 אלף TEUבתנועת מכולות.
 
נמל ונציה מקושר היטב למרכז אירופה באמצעות רכבות והוא נחשב לנמל פנימי בין נמלי ורונה ופדואה המקושרות היטב לקווי הרכבות. בנמל מתוכננת השקעה של 360 מיליון יורו – כאשר מתקציב זה הושקעו כבר כ-250 מיליון יורו.