בית מכס אשדוד יגבה את פעילות בית מכס חיפה

בית מכס אשדוד, בנוסף לעבודתו השוטפת, יבצע את כל פעולות השחרור עבור בית מכס חיפה. עקב העומס הרב צפויים עיכובים


00:00 ,19.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בית מכס אשדוד, בנוסף לעבודתו השוטפת, יבצע את כל פעולות השחרור עבור בית מכס חיפה. עקב העומס הרב צפויים עיכובים
 
אגף המכס הודיע אתמול כי בעקבות המצב הביטחוני והפסקת עבודת בית מכס חיפה יפעל בית מכס אשדוד כבית מכס מגבה. משמעות הדבר היא שבית מכס אשדוד, בנוסף לעבודתו השוטפת, יבצע את כל פעולות השחרור עבור בית מכס חיפה.
 
גדעון רצר מאגף המכס פרסם במכתבו לסוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים הנחיות שונות, אשר עיקרן להלן:
 
הגשת הרשימונים תבוצע כרגיל. רשימון אשר נדרש לבית המכס יועבר פיזית לבתי המכס אשדוד. את הרשימונים האלו יש להגיש למר דני גונן (ולא לשים בתא עם שאר הרשימונים).
 
אין להגיש לבית מכס אשדוד רשימונים שנותבו לתהליך ד'. רשימונים אלו יש להגיש בבית מכס חיפה כאשר ייפתח שוב.
 
בנושא שידורי מצהר, יש לפנות בכל בעיה ליחידת מצהרים באשדוד ולבקש את איש הקשר שמטפל בעסקאות המשויכות לבית מכס חיפה (טלפון 8510670 /8510623 /8510521 קידומת 08)
 
בנוסף מציין רצר במכתבו כי בעקבות העומס הרב שיוטל על בית המכס באשדוד ייתכן ויהיו עיכובים בתהליך השחרור הן של משלוחים חיפאיים והן של משלוחים אשדודיים.

 
ביטולי יצוא טובין המאוחסנים בנמל חיפה
 
בנוסף להפסקת עבודת בית המכס בחיפה, הוציא אתמול דוד חורי, ממונה יחידת יצוא כללי מקור ברשות המסים, הודעה בדבר ביטול יצוא לטובין תוצרת ישראל המאוחסנים בנמל חיפה.
 
חורי הודיע כי עד לשובם של עובדי בית המכס לעבודתם, יצוא של תוצרת ישראל בלבד אשר מאוחסן בנמל חיפה והיה אמור לצאת מנמל זה ובדעת היצואן להוציאו דרך נמל אשדוד - יוחתם טופס ביטול יצוא על ידי נמל חיפה בלבד ללא צורך באישור המכס.
 
חורי ציין בהודעתו כי בקשות יש להעביר למרכז תמיכה לקוחות (מת"ל) המאויש 24 שעות ביממה בטלפון 04-8518666 ובפקס 04-8518215.