ביצועים פיננסיים טובים לנמל Auckland בניו זילנד

יתרת ההכנסות על ההוצאות לפני מיסים עלתה ב- 9% והגיעה ל- 69.4 מיליון דולרים. יתרת ההכנסות על ההוצאות אחרי מס הגיעה ל- 46.5 מיליון דולרים, שהם גידול של 5% לעומת השנה שעברה. זוהי תוצאה טובה מאד, שהושגה בזכות עליה בנפח המכולות שעברו בנמל והמהווה גידול של 5% ו


00:00 ,27.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בהודעה לעתונות שפרסם נמל Auckland, מודיע הנמל על השגים פיננסיים וגידול, מתחילת שנת 2002 ועד ל- 30 ביוני.
 
יתרת ההכנסות על ההוצאות לפני מיסים עלתה ב- 9% והגיעה ל- 69.4 מיליון דולרים. יתרת ההכנסות על ההוצאות אחרי מס הגיעה ל- 46.5 מיליון דולרים, שהם גידול של 5% לעומת השנה שעברה. זוהי תוצאה טובה מאד, שהושגה בזכות עליה בנפח המכולות שעברו בנמל והמהווה גידול של 5% וכן גידול של 12% במטענים בלתי מומכלים. כך מסר היו"ר מר Neville Darrow.
 
תפעול הנמל ממשיך להתבצע ביעילות, עם רווח בכיוון עליה רצופה, בשל הגידול בנפח, וירידה במחירי העלות. הביצועים הטובים מכסים את כל הפעילות הנמלית, במטעני צובר, מטענים בלתי מומכלים ומכולות ועוד.
 
השכר שהתקבל משרותי הנמל לפני מס השתפר ב- 11% והגיע ל- 61.6% מליון דולרים, מעבר לשרותים הקבועים, והרווח התפעולי גדל ב- 3% שהם 141,5 מיליון דולרים בעוד שההוצאות ירדו ב- 2% שהם 80.5 מיליון דולרים.
 
נפח המכולות שעברו בנמל גדל ב- 26,000 TEUS והגיע ל- 593,000 בשנת הכספים האחרונה שהוא גידול של 5%. הגידול היציב בעסקי המכולות יוצר תחושה חיובית בעיקר אחרי אירועי ה-11 בספטמבר, ובניגוד למשבר בנמלים בעולם, הנמל הראה גמישות והציג גידול, כך אמר המנהל הכללי מר Geoff Vazey.
 
"התחרות בין נמלי המזרח נמשכת, בעיקר בעסקי המכולות, והלקוחות דורשים שירות טוב ומחיר יציב או  מופחת, וברוח זו פועל הנמל ומגיע ליעילות ולשיפור השרותים ללקוחות" אומר עוד מר Vazey.
 
Auckland נשאר הנמל המאוזן ביותר בין נמלי ניו-זילנד מבחינת נפח היבוא והיצוא העוברים דרכו, כאשר היחס הוא של 55:45 בין נפח היבוא לנפח היצוא.
 
נפח השטעונים בנמל גדל ב- 30% והגיע ל- 50,000 TEUS שהם כ- 8% מכלל ה- TEUS המשונעים בנמל. הגידול הזה משקף את העובדה שנמל Auckland מהווה נמל בסיס למספר קווי ספנות גדולים. מכולות המשוטענות בנמל Auckland, מועברות ממנו לנמלי ה-פאסיפיק ונמלי אוסטרליה וגם לנמלי ניו-זילנד האחרים.
 
נפח מטענים בלתי אחודים גדל בצורה משמעותית מאד של כ- 12%, והגיע ל- 4.8 מיליון טונות מטען, כאשר מתוכם 15% גידול ביבוא רכב. סך של 166,700 רכבים מיובאים שונעו השנה בהשוואה ל-145,600 ששונעו בשנה הקודמת.
 
פקידת האניות גדלה ב- 2% ל- 2,211 לעומת 2,172 שנה קודם לכן.
 
בהציגו את התוצאות העיסקיות, מר Darrow מסר עוד כי בשרות לאזור Auckland, נמל Auckland היה וישאר הנמל החשוב שבין נמלי ניו-זילנד לשינוע מכולות וכי רשויות הנמל נחושים בדעתם להמשיך בהתיעלות ובחדשנות המאפיינת את שרותי הנמל. הוא הוסיף עוד כי הרשויות מתמקדות בנטיה הבינלאומית הגוברת של פיתוח הנמל כבסיס לקווי אניות גדולות. לצורך זה רשויות הנמל מרחיבות את המחקרים הלוגיסטיים בנושא זה וממקדות את המאמצים לפיתוח הנמל כדי לענות על הדרישות.
 
בנוסף, מתוכננת רשת של מסופים ונמלים פנימיים נוספים לאזור Auckland כמו גם פיתוח שרותים לוגיסטיים נוספים הכוללים פיתוח כבישים ודרכים נוספות. כל זאת במטרה להשיג שינוע שוטף של מכולות מ/אל, מעבר לשעות העבודה המקובלות, כולל גם שרותי shuttle ליליים. כן המטרה היא להבטיח כי המטענים המקומיים ישונעו דרך Auckland ולהבטיח מחירים נמוכים של שטחים לאחסנה ושינוע בסביבת הנמל – אומר מר Vazey.