ביום השנה הראשון לפיגוע בנמל אשדוד - יחנוך הנמל את "כיכר השמונה" לזכרם של עובדי הנמל

במלאת שנה לפיגוע בנמל אשדוד (14.3.04), תחנוך הנהלת הנמל את "כיכר השמונה" כיכר ובה 8 עצי זית לזכר הנופלים בפיגוע . הפיגוע התרחש לפני כשנה כאשר שני מחבלים מתאבדים התפוצצו וגדעו את חייהם של שמונה מעובדי נמל אשדוד


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במלאת שנה לפיגוע בנמל אשדוד (14.3.04), תחנוך הנהלת הנמל את "כיכר השמונה" כיכר ובה 8 עצי זית לזכר הנופלים בפיגוע . הפיגוע התרחש לפני כשנה כאשר שני מחבלים מתאבדים התפוצצו וגדעו את חייהם של שמונה מעובדי נמל אשדוד. בשבוע החולף נערכו אזכרות לזכרם של אבי אברהם ז"ל ואופיר דמארי ז"ל.
 
יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק נשאה דברים לזכרם של הנופלים. "השבר הוא גדול וההתמודדות כמעט בלתי אפשרית. ברור לכולנו, משפחת הנמל, שאין ניחומים אלא הניסיון בכוחות מאוחדים ללמוד לחיות במציאות החדשה המלווה בכאב רב על חסרונם של הנופלים. אני וההנהלה החדשה, נעשה הכל כדי להמשיך ולדבוק בערכים של חברות, עזרה הדדית ואכפתיות כלפי חבר לעבודה, גם בעתיד. ברוח זו נחנוך בקרוב את "כיכר השמונה" בנמל, לזכרם של הנרצחים אשר ילווה אותנו בחיי היומיום של הנמל לתמיד. נמל אשדוד עומד בפתחה של תקופה חדשה. כולי תקווה כי נעמוד יחד באתגר גדול זה, כמשפחה אחת, ועם זאת נזכור לעד את חברינו, עובדי נמל אשדוד שנרצחו בפיגוע".
 
בשבוע החולף נערכו אזכרות לזכרם של אבי אברהם ז"ל ואופיר דמארי ז"ל. אבי אברהם, עבד בנמל אשדוד כשמונה שנים ושם גם מצא את מותו בפיגוע הרצחני שביצעה חולית מחבלים לפני שנה. אבי הצטרף לנמל ב- 1996 והצטיין בעבודתו כחשמלאי מנופים במהלך כל השנים. חבריו של אבי ומנהליו אומרים שהיה עובד מקצועי, שניתן היה לסמוך עליו במאת האחוזים ושהתנדב תמיד לפתור כל בעיה מקצועית. כבנו של עובד נמל ותיק – סלומון אברהם, השתלב אבי במהירות בחיי הנמל והיה מעמודי התווך של קבוצת הכדורסל שלנו בליגה למקומות עבודה.
 
אופיר דמארי, עבד בנמל אשדוד כשבע שנים ושם גם מצא את מותו בפיגוע הרצחני שביצעה חולית מחבלים לפני שנה. אופיר הצטרף לנמל ב- 1997 והצטיין בעבודתו במהלך כל השנים. תחילה במח' המנהל ואח"כ במחלקת ציוד כטכנאי מנופים. כבנו של עובד נמל ותיק – האב שלמה, השתלב אופיר במהירות בחיי הנמל והיה לעובד אחראי ומסור בכל אשר עשה.
 
בכיכר לזכרם של עובדי נמל אשדוד ננטע עץ זית, לזכר כל אחד מהנופלים -
גיל (ז'ילו) אבוטבול – בן 41 במותו, החל את עבודתו בנמל בשנת 1996 כמכונאי מנופים מתמחים.
אבי אברהם – בן 34 במותו. החל את עבודתו בנמל מייד עם תום לימודי הנדסאי.
דניאל אסולין – בן 51 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 1975, מיד עם שחרורו מצה"ל.
ציון דהן – בן 30 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 2000 כמכונאי.
אופיר דמארי – בן 32 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 1997 כמכונאי מנופי מסוף.
משה הנדלר – בן 30 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 2000 כמכונאי מנופי מסוף.
מוריס טובול – בן 30 במותו. החל את עבודתו בנמל בשנת 2000 במסגרת גיוס עובדים צעירים.
אבי סוויסה – בן 56 במותו. החל את עבודתו בשנת 1973, בתפקידו האחרון עבד באפסנאות הנמל.