בדיקה מקדימה לכל המטענים המיוצאים לונצואלה

מחברת טירן שיפינג, נציגתה של חברת CSAV בישראל, נמסר כי ממשלת ונצואלה הוציאה הנחיות חדשות הנוגעות לכלל היבוא והן קובעות כי על כל מטעני היבוא לנמלי ונצואלה לעבור בדיקה עוד בנמל היציאה


00:00 ,20.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ממשלת ונצואלה הוציאה הנחיות חדשות הנוגעות לכלל היבוא והן קובעות כי החל מה- 21 ביולי 2003, על כל מטעני היבוא לנמלי ונצואלה לעבור בדיקה עוד בנמל היציאה
 
מחברת טירן שיפינג, נציגתה של חברת CSAV בישראל, נמסר כי CSAV יצאה בהודעה לכל סוכניה ולקוחותיה על הוראות חדשות שהוציאה ממשלת ונצואלה.
 
על פי ההודעה, ממשלת ונצואלה הוציאה הנחיות חדשות הנוגעות לכלל היבוא והן קובעות כי על כל מטעני היבוא לנמלי ונצואלה לעבור בדיקה עוד בנמל היציאה. עוד קובעות ההוראות כי את הבדיקה הפרילימנרית תערוכנה ארבע חברות שאושרו לשם כך על ידי השלטונות בונצואלה.

להלן תמצית סעיפי החוק החדש:
  1. כל משלוחי היבוא לונצואלה חייבים להבדק במדינת המקור על ידי חברות שהוסמכו לכך.
  2. המכס בונצואלה בחר ב-4 חברות אשר הוסמכו לבצע את הבדיקה, והם:
    Cotecna Inspection;Societe Generale de Surveivance (SGS); Bureau veritas; Intertek Testing Services
  3. כל המשלוחים בערך של מעל 5000.00 $ חייבים לעבור את הבדיקה הנ"ל.
  4. המשלוחים חייבים להיות מלווים בדו"ח הבדיקה.
  5. משלוחים שיגיעו ללא דו"ח הבדיקה ישוגרו חזרה לארץ המקור על חשבון מקבל המשלוח, או שיוכרזו כמשלוחים נטושים ויוצאו למכירה פומבית.
  6. החוק ייושם 45 יום לאחר שנבחרו החברות הבודקות, ולכן כל משלוחי היבוא לונצואלה אשר יגיעו החל מה-21 ליולי 2003 חייבים להציג את אישורי הבדיקה לרשויות המכס.
  7. סחורות אשר פטורות מחובת הבדיקה הנ"ל הן: משלוחים שערכם פחות מ-5000.00 $ , תרומות, חפצים אישיים, סחורות של דיפלומטים, מטענים המיועדים לארגונים ממשלתיים.
  8. מטרת ההוראות הנ"ל היא למנוע הונאה של תשלום מיסים ומכסים נמוכים מהנדרש.
  9. בהתאם לסעיף 23 בחוק החדש, היבואנים חייבים להודיע ליצואנים בארץ המקור על החוק החדש וכן ליידע גם את החברות הבודקות עוד בטרם הטענת המשלוחים.
  10. מטענים אשר יגיעו לנמלי ונצואלה עם סגרים פרוצים יחוייבו להבדק במכס.
  11. חברת CSAV מבקשת ליידע את כל המשלחים אודות ההוראות החדשות ומדגישה כי החברה לא תהיה אחראית לכל עלות שתגרם בגלל אי ציות לחוק החדש.

הידיעה נמסרה מחברת טירן שיפינג, המייצגת את חברת CSAV בישראל ומציעה, באמצעות חברת CSAV, שרותי הובלה ימית לנמלי דרום אמריקה חוף מערבי ומפרץ מקסיקו, ביבוא וביצוא. בנוסף מציעה החברה שרותי הובלה ליעדים רבים נוספים, באמצעות חברות הספנות Libra, SCI, Transatlantica, P&O Nedlloyd , אותן היא מייצגת.