ב- Standard & Poor's קבעו: דירוג האשראי של רשות הנמלים והרכבות - ברמה הגבוהה בישראל

חברת דירוג האשראי הבינלאומית, S & P, הודיעה ליו"ר מועצת רשות הנמלים והרכבות, גד יעקבי, ולמנכ"ל הרשות, עמוס רון כי דירוג האשראי של הרשות ישאר ברמה הגבוהה ביותר בישראל: (+ A) למטבע מקומי; ו- (- A )למטבע חוץ, שזהו דירוג זהה לדירוג של מדינת ישראל


00:00 ,23.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
גד יעקבי: "נגייס כ- 200 מיליון דולר וקביעת הדירוג תאפשר לקבל שערי ריבית נוחים"

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי חברת דירוג האשראי הבינלאומית, P & S, הודיעה ליו"ר מועצת רשות הנמלים והרכבות, גד יעקבי, ולמנכ"ל הרשות, עמוס רון כי דירוג האשראי של הרשות ישאר ברמה הגבוהה ביותר בישראל:
 (+ (A למטבע מקומי ו-  (- A )למטבע חוץ, שזהו דירוג זהה לדירוג של מדינת ישראל.

מר יעקבי אמר בעקבות פרסום דירוג האשראי של רשות הנמלים והרכבות :
"אנשי P & S התרשמו מיכולתה של הרשות, מאיתנותה הפיננסית ומתוכניות הפיתוח המקיפות שלה, כמו גם מהשינוי המבני המתוכנן ברשות. הרשות מתכננת לגייס הון בהיקף של כ – 200 מיליון דולר וקביעת הדירוג תאפשר לה לקבל שערי ריבית נוחים".

עוד נמסר כי חוות הדעת של  P & S גובשה לאחר שגד יעקבי ועמוס רון נפגשו עם חברת  P & S בלונדון, הציגו את מצבה העסקי – פיננסי של הרשות ואת תוכניות הפיתוח שלה. האנליסטים של  P & S ערכו בדיקה מקיפה של התוצאות הכספיות של הרשות וקבעו כי בהשוואה לנמלים אחרים בעולם, הרשות מתפקדת כיום מעל הממוצע העולמי בפרמטרים שנבדקו: פרופיל עסקי, מדיניות פיננסית, מבנה הון ותוכניות פיתוח. נמלי ישראל מדורגים בטבלת ההשוואה של P & S במקום גבוה יותר מנמלים כמו נמל האצ'יסון ווסט – פורטס בבריטניה ונמל אוקלנד בניו – זילנד.