ב- 44% מהאוניות הזרות שנבדקו ב- 2002 התגלו ליקויי בטיחות חמורים

ב- 44% מאוניות הסוחר הזרות שנבדקו בשנת 2002 על ידי מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה, התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים. מנתונים שהוצגו אתמול (6.1.03) למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 ערכו פקחים של מינהל הספנות והנמלים ביקורות ב- 253 אוני


00:00 ,07.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מהחודש הבא תאסר כניסת אוניות נפט ישנות לנמלי ישראל

ב- 44% מאוניות הסוחר הזרות שנבדקו בשנת 2002 על ידי מינהל הספנות והנמלים במשרד התחבורה, התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים.

מנתונים שהוצגו אתמול (6.1.03) למנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון עולה כי בשנת 2002 ערכו פקחים של מינהל הספנות והנמלים ביקורות ב- 253 אוניות שהובילו מכולות, נפט וכימיקלים. ב- 111 מהם התגלו ליקויי בטיחות חמורים והם נעצרו עד לתיקון הליקויים.

בחלק מן האוניות שנבדקו התגלו בין השאר, סדקים בגוף האוניות, מחסור באמצעי חילוץ והצלה, תעודות הסמכה של ימאים, בלתי תקפות או ללא תעודות וכן אוניות שעמדו בפני סכנת זיהום של הים.

ממשרד התחבורה נמסר כי רוב האוניות שנבדקו הן בעלות 500 עד 20 אלף טונות. חלקם אף בעלות 100 אלף טונות ויותר.

מהחודש הבא תאסר כניסתן של אוניות נפט ישנות לנמלי ישראל במטרה למנוע סכנה אפשרית של זיהום הים.

בנמל אילת תאסר כניסתן של אוניות בנות 20 שנה ויותר ואילו בנמלי אשדוד חיפה ואשקלון יחול האיסור על מכליות נפט שגילן מעל ל- 25 שנה.

מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הוחלט להחמיר את התקנות באילת נוכח רמת הסיכון הגבוהה לאסון אקולוגי חמור העלול להיגרם כתוצאה מכניסתן של אוניות נפט ישנות במפרץ אילת.