אריה רונה: בקרוב יגובש מודל התעריפים

מנהל רשות הנמלים והספנות לא התעלם מהנושא הכאוב של התעריפים בכנס המשתמשים שהתקיים שלשום בתל אביב, ואף פרש את משנתו ובראשה 4 בעיות בולטות. לתשומת לבכם


00:00 ,25.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות הנמלים והספנות לא התעלם מהנושא הכאוב של התעריפים בכנס המשתמשים שהתקיים שלשום בתל אביב, ואף פרש את משנתו ובראשה 4 בעיות בולטות. לתשומת לבכם
 
בין הנואמים בכנס המשתמשים בהובלה ימית שהתקיים לפני יומיים בתל אביב היה גם אריה רונה, מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה, אשר בחר להתמקד בדבריו בבעיות התפעוליות בנמלים – אלה הקשורות בעיקר לניהול כוח האדם בנמלים.
 
רונה סיפר כי השיטה שנהוגה בעולם בנמלים מודרניים כיום היא שיטת ה- Landlord. 
 
"לצערי", אמר רונה, "אחרי שאנחנו בוחנים את החוק, יש פער גדול בין השיטה הזו – שאנו רוצים לנהל בה את הנמלים - לבין המציאות החוקית". רונה טען כי לא יכול להיות מצב שהשיטה הניהולית הקיימת כיום תמשיך ותתקיים. 

רונה פרש את משנתו בעניין ההפעלה בנמלים, והדגיש 4 בעיות עיקריות הטעונות שיפור.

"קודם כל, יש לנו בעיה קשה מאוד בחוסר גמישות בניהול כוח האדם בנמלים, כלומר, אין לנו גרעין עובדים קבוע ועובדים הנקראים בשעות עומס".
 
הבעיה הבאה, שרונה טען כי היא עומדת בדרכם של הנהלות הנמלים, היא עבודה מלאה בשלוש משמרות.
 
"הבעיה השלישית, שלצערי קיימת, היא עבודה של  365 יום בשנה, למעט יום אחד, ובנמלי ישראל, כנראה, לפי מה שאנחנו מבינים היום - 20% מהזמן אין עבודה בכלל או ישנה עבודה חלקית"
 
בעיה מרכזית נוספת לדעת רונה היא נושא הגדלת התפוקה. רונה טען כי יש להגדיל את התפוקה וכי התפוקה לאוניות הקטנות היא מאוד נמוכה.
 
רונה אף לא התעלם מנושא "הכאוב", כדבריו, של התעריפים והבטיח לנוכחים להתחיל בהידברות בנושא בעוד חודש-חודשיים, כאשר משרד התחבורה ומשרד האוצר יסיימו לגבש את המודל עליו הם עובדים.