ארה"ב – האם יוטל היטל ביטחון למשתמשי הנמלים ?

בתי הנבחרים בארה"ב דנים בימים אלה בחקיקתו של חוק הבא להסדיר את נושא ביטחון התשתית הנמלית והספנות – U.S. PORT AND MARITIME SECURITY BILL . במסגרת ההצעות אשר הועלו על ידי חברי הסנאט עלה הרעיון לפיו יידרשו המשתמשים לשלם היטל ביטחון


00:00 ,06.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בתי הנבחרים בארה"ב דנים בימים אלה בחקיקתו של חוק הבא להסדיר את נושא ביטחון התשתית הנמלית והספנות – U.S. PORT AND MARITIME SECURITY BILL   . במסגרת ההצעות אשר הועלו על ידי חברי הסנאט עלה הרעיון לפיו יידרשו המשתמשים לשלם היטל ביטחון בשיעורים שלהלן :
15 $ ל – TEU רגיל.
20 $ ל – TEU  המכיל חומר המוגדר כחומר מסוכן.
4 $ לרכב.
1 $ לכל מטר מעוקב.
 
על פי ההצעה יגבה הכסף על ידי רשות המכס והוא יכנס לקרן אשר תפריש את הסכומים הנדרשים לשיפור תשתית האבטחה בנמלים. 50% מהסכום יועבר לנמלים לצורך שיפור מערך האבטחה הנמלי והשאר יתחלק לפי שיקול דעת וועדה מיוחדת אשר תוקם לצורך פיתוח תוכניות אבטחה ליצואנים, לחברות הספנות למכס ולמשמר החופים האמריקאי.
 
בתגובה להצעה אשר הוגשה לבתי הנבחרים הבהירו  נציגי המשתמשים בהובלה ימית, כי למרות תמיכתם ברעיון ואמונתם בצורך לשפר את מערכי האבטחה, נטל עלות האבטחה הנמלית חייב להתחלק בצורה שווה בין כל הגורמים המעורבים בשרשרת ולא רק על המשתמשים.
 
גורמים אחרים אינם מתייחסים ברצינות להצעות אלה ולדעתם, הפרסום המוקדם אשר ניתן לנושא נועד להיות בלון אוויר אשר נועד לבחון את דעת הציבור.
 
הידיעה נמסרה מאת לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל מחוז חיפה, בהנהלת מר יורם ארבל.