ארגון IMO שוקל להרחיב את הנהלים להסגרה וענישה על פעולות טרור נגד אניות

בהודעה לעתונות שפרסם ארגון International Maritime Organization – IMO נמסר כי הארגון ישקול הצעות להרחבת הנהלים הנוגעים להסגרה ולענישה עקב ביצוע פעולות לא חוקיות בים, כנגד אניות. הארגון ידון בנושא במהלך הכינוס ה- 85 של הארגון שנערך בלונדון בין התאריכים 22-2


00:00 ,23.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בהודעה לעתונות שפרסם ארגון International Maritime Organization – IMO נמסר כי הארגון ישקול הצעות להרחבת הנהלים הנוגעים להסגרה ולענישה עקב ביצוע פעולות לא חוקיות בים, כנגד אניות. הארגון ידון בנושא במהלך הכינוס ה- 85 של הארגון שנערך בלונדון בין התאריכים 22-24 לאוקטובר.

ועדה מטעם הארגון תבדוק פרוטוקולים ואת נוסח ההצעה שכבר התקבלה בשנת 1988 במהלך ועידת ה-Suppersession of Unlawful Acts Against the Safety of Maritime Navigation (בקיצורSUA Convention) שדנה בנושא. על פי המוצע, תורחב רשימת האישומים על מנת שתכסה מגוון פעילויות המוגדרות כפעילויות טרור, תציג מגוון של פעולות שיינקטו כנגד אלו המבצעים פשעים אלו ועל ידי כך תחזק את האפקטיביות של חוקים אלו.

המטרה העיקרית של חוקים אלו היא להבטיח שיינקטו הצעדים המתאימים כנגד אנשים המבצעים פעולות לא חוקיות כנגד אניות. בכינוס הנוכחי, רשימת הפעולות ה"לא חוקיות" יכללו גם השתלטות בכח על אניה בלב ים, פעולות אלימות כנגד אנשים על סיפון אניות, הנחת מטענים על גבי האניה שמטרתם להרוס או לפגוע באניה. החוקים המוצעים ירחיבו באופן משמעותי את ההגדרה של פעולות המוגדרות כ"לא חוקיות" ויהיו יותר רלוונטיים לתקופה הנוכחית.

החוקים המוצעים יחייבו ממשלות להסגיר או לשפוט אנשים שביצעו פעולות "לא חוקיות" כנגד אניות ובכך יבטיחו כי אנשים אלו יובאו למשפט צדק בכל מקום בעולם בו הם מחפשים מקלט.

החלטות ה- SUA Convention אושררו על ידי 73 מדינות המייצגות 75.4% מכלל הסחר הימי העולמי.