אס טי אנד טי טיפלה במטען חריג במספנות ישראל

הטעינה ריאקטור במשקל כ-100 טון ובאורך כולל של 58 מטר על גבי אוניית "סאנדיי טריידר" אשר חרגה ממנהגה וצוותה הסכים להתחיל את עבודות הטעינה ביום ראשון


00:00 ,18.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הטעינה ריאקטור במשקל כ-100 טון ובאורך כולל של 58 מטר על גבי אוניית "סאנדיי טריידר" אשר חרגה ממנהגה וצוותה הסכים להתחיל את עבודות הטעינה ביום ראשון
 
לאחרונה הסתיימה הטענת מטען חריג שכלל 3 יחידות באורך 58 מטר ובמשקל של כ-100 טון בנמל המספנה בחיפה. המטען, חלקי ריאקטור אשר יוצרו בחברת וולקן תעשייה במפרץ חיפה, יוצרו לטובת הקמת בית זיקוק בקרואטיה.
 
חברת אס טי אנד טי הטעינה את המתקן על אונייה מתמחה בנמל המספנה בחיפה, משם המטען החריג הפליג לקרואטיה.
 
חברת תעבורה, בניהולו של צביקה רובין, טיפלה בהעברה היבשתית מהמפעל למספנה דבר שהתבצע במספר שיירות מיוחדות עקב ממדי הציוד.
 
למערכת port2port נודע כי המטען הוטען על אונייה בשם Filia Netti המוגדרת כ-Sunday Trader, כלומר, אונייה אשר צוותה שומר על קדושת יום הראשון ומקפיד לשמור עליו כעל יום מנוחה. גם כאשר האונייה נמצאת בהפלגה באזור חופי, בימי ראשון מקפיד הצוות להפסיק את ההפלגה ולעגון, וזאת על מנת לנוח ולקיים תפילות משותפות וקריאה בברית החדשה.
 
למרות זאת, עקב אילוצי הזמן של פרויקט הריאקטור, חרג הצוות ממנהגו ואנשיו הסכימו להתחיל את טעינת האונייה ביום ראשון, פעולה חריגה מאוד עבורם.
 
מנהל סוכנות האוניות ציין בתגובה לכך כי "לא היה ידוע לנו על שמירת ה-Sunday באונייה והופתענו מקיומו של המנהג באונייה. חשנו אי נוחות מכך שלא ביודעין גרמנו לאנשים סימפטיים אלה לחרוג ממנהגם ואמונתם. לו היינו מודעים לנושא בהחלט היינו שוקלים לדחות את תחילת הטעינה ביום ולהתחיל בעבודה רק ביום שני בבוקר. בכל מקרה אנו מודים לכל המשתתפים בפרויקט על שיתוף הפעולה והמקצועיות בה בוצעה הטעינה, במיוחד לעובדי המספנה, לרב החובל וצוותו, למר צביקה רובין וצוות תעבורה ושאר המשתתפים".