אניית הגלנוע Liberty של חברת ARC תגיע מחר לראשונה לישראל

האניה Liberty, אניית גלנוע תחת דגל אמריקאי, אשר "גויסה" ביחד עם אניית האחות Independece לשירות הצבא האמריקאי במלחמתו בעיראק, פותחת את הקו לישראל ומגיעה מחר לראשונה לנמל חיפה


00:00 ,20.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
האניה Liberty תגיע מחר לנמל חיפה, תשהה בנמל 6 שעות, תפרוק ציוד לישראל ולירדן, תטען מטעני יצוא ותפליג בשעות הערב.

האניה Liberty, אניית גלנוע תחת דגל אמריקאי, אשר "גויסה" ביחד עם אניית האחות Independece לשירות הצבא האמריקאי במלחמתו בעיראק, פותחת את הקו לישראל ומגיעה מחר (21 בינואר) לראשונה לנמל חיפה. את הקו תשרתנה כאמור 2 אניות, ה- Liberty וה- Independence, כאשר ה- Independence צפוייה להגיע לחיפה ב- 12 בפברואר.

האניות הינן בבעלות חברת ARC (בשמה המלא: American Roll On Roll Off Carrier). חברת גולד ליין ספנות משמשת כסוכן האניה בישראל וכרמל הכהן משמש כנציג הבעלים בישראל.

מדובר על אניות גלנוע גדולות, הפועלות תחת דגל אמריקאי, כאשר הסבב שלהן כולל את נמלי הגולף של ארה"ב, נמל בולטימור, בהפלגה ישירה לנמלי ים תיכון וחיפה. בסבב מערבה האניות פוקדות את נמלי צפון אירופה, בולטימור וחזרה לנמלי הגולף. האניות נושאות מטען ייחודי, משאיות, מכוניות, טרקטורים, ציוד כבד, אך לא מכולות.

מחברת גולד ליין מציינים כי חברת ARC פועלת במסגרת החוק האמריקאי, הדורש כי מחצית ממשלוחי המטען של הרשויות האמריקאיות יובלו על גבי אניות משא בדגל אמריקאי, וכך גם כ- 50%-75% מכלל המשלוחים החקלאיים הכלולים במשלוחי סיוע של ממשלת ארה"ב. "לאניות ARC הפועלות תחת הדגל האמריקאי, יש יתרון גדול נוכח העובדה שציוד צבאי ואזרחי, במסגרת כספי הסיוע האמריקאי, מחוייב על ידי המימשל האמריקאי להיות מובל על ידי אניות משא תחת דגל אמריקאי. בנוסף, מטענים אזרחיים, יקרי ערך, שהם תחת ערבויות של ממשלת ארה"ב מחוייבים אף הם להיות מובלים באניות משא הפועלות תחת דגל ארה"ב", נמסר.