אניה חדשה ל-Contship Containerline

Contship Containerline פרסמה ב-6 לדצמבר 2002, כי קבלה לידיה את האניה החדשה בשם Contship Australis, השניה מתוך שלוש אניות חדשות שנועדו לשרת בסחר של Europe-Australasia services. האניה תכנס לשרות החל מ-17 בדצמבר 2002 בהפלגה מ-Auckland


00:00 ,10.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
חברת Contship Containerline פרסמה ב-6  לדצמבר 2002, כי קבלה לידיה את האניה החדשה בשם Contship Australis, השניה מתוך שלוש אניות חדשות שנועדו לשרת בסחר של Europe-Australasia services.  האניה תכנס לשרות החל מ-17 בדצמבר 2002 בהפלגה מ-Auckland.
האניות נבנו במספנות Daewoo Heavy Industries שבדרום קוריאה, והן בעלות תפוסה של 4,100 teu, כל אחת, ומתוכם 1,300 reefer plugs -  שמביאים אותן, לפי לשון ההודעה, להיות אניות המכולה למטעני קרור הגדולות ביותר בשרות. לדברי מר David Halliday, נשיא CP Ships' Australasia   ו-Asia Business Unitהאניות הינן בעלות טכנולוגיות מתקדמות ביותר הן עבור המפעילים והן עבור הלקוחות. השיפור העיקרי של האניות הוא בצורה שבה משונעים מטענים רגישים לטמפרטורה, כאשר פירות ובשר הם הסחורות העיקריות המשונעות בשרות הנ"ל.
 בניגוד לשיטה הישנה של הזרמת אוויר הרי שבאניות החדשות שבשרות זה הטכנולוגיה של וויסות הטמפרטורה הינה חלק אינטגרלי מהמבנה של האניות ולכן הן יעילות יותר וגמישות יותר בשינוע מטעני קרור, לטובת הלקוחות והמפעילים כאחד.
 
האניות החדשות יחליפו אניות אחרות שבקו Contship Containerlines' Eagle   ל-Europe, Australia   ו- New Zealand, ויהוו חלק ממבנה השרות החדש שבקו זה.
 
עוד מוסרת החברה, כי חמישה שרותים הוחלפו על ידי שני ה-contra-rotating round-the-world strings, שניהם פועלים לפי לוח זמנים של יום קבוע בשבוע, האחד לכיוון eastbound והשני לכיוון westbound.
שרות ה- eastbound string מקשר את אירופה ואוסטרליה דרך תעלת סואץ, חוזר דרך תעלת פנמה והחוף המזרחי של ארצות הברית. האניה Contship Australis הינה אחת מעשר האניות המשרתות את הקו הנ"ל.
כאמור האניה Contship Australis הינה השניה מתוך שלוש שהוזמנו (Contship Aurora and Contship Australis)  והשלישית Contship Borealis תכנס לשרות בשנה הבאה.
 
האניות בשרות ה-westbound string גם הן מופעלות לפי לוח זמנים שבועי, והם יוצאות מאירופה לאיי הפאסיפיק ואוסטרליה דרך תעלת פנמה, וחוזרות דרך דרום מזרח אסיה ותעלת סואץ. בשרות זה מועסקות 12 אניות בנות 2,200 teu בממוצע כל אחת, ולדברי David Halliday  זהו השרות בעל החידושים הרבים ביותר מאז החלו להשתמש במכולות והוא מציע מבנה של אניות בנויות בצורה  הנדסית מאד מתוחכמת,  מבחר מגוון של פקידות נמלים, שרותים אינטרמודלים ושרותים יעילים ביותר ללקוחות.
נתוני האניה החדשה  Contship Australis להלן:
iner capacity: 4,100 teu, Reefer plugs: 1,300, Length overall: 281 metres, Beam overall: 32.2 metres (Panamax), Draught: 12 metres (design)
  בישראל הם גולד ליין ספנות בע"מ.Contship Containerline  נציגי חברת