אניה אמריקאית עמוסת תרומות לנזקקים נכנסה אתמול לנמל אשדוד

שאול רותם, מנהל נמל אשדוד, הורה להעניק לצוות המתנדבים באניה שירות מיידי והנחות מקסימליות באגרות השונות ; סוכניות ים מאוגדות א.מ.א התנדבו לשמש כסוכני האניה ולהעניק לאניה ולצוותה את מגוון השרותים ללא תשלום


00:00 ,25.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
שאול רותם, מנהל נמל אשדוד, הורה להעניק לצוות המתנדבים באניה שירות מיידי והנחות מקסימליות באגרות השונות ; סוכניות ים מאוגדות א.מ.א התנדבו לשמש כסוכני האניה ולהעניק לאניה ולצוותה את מגוון השרותים ללא תשלום

אתמול הגיעה לנמל אשדוד, בפעם הראשונה, האניה Spirit Of Grace, שהובילה מוצרי מזון כתרומה לוועד למען החייל ולנזקקים אזרחי המדינה. האניה הגיעה לנמל ללא כל התראה או הודעה מראש, ולאחר שהוברר שהיא כבר יומיים "על עוגן" מחוץ לנמל, הורה שאול רותם מיידית להכניסה לנמל.

האניה עשתה את דרכה מארה"ב והפליגה למעלה מ- 50 יום ישירות לישראל. על סיפון האניה היו עשרות נוצרים אווגנליסטים מארה"ב, הרואים בתרומתם שליחות למען העם היהודי והנזקקים בישראל.

שאול רותם, מנהל הנמל, לקח מייד חסות על האניה והינחה לפרוק את המטען במהירות האפשרית ולהעניק כל הנחה שניתן בתעריפי האגרות. מנהל הנמל זימן את כל אנשי הצוות כאורחיו ואירח אותם היום לארוחת צהריים. "אנו רואים במעשיהם ובתרומתם למען הזנקקים חשיבות ראשונה במעלה ולכן אנו נרתמנו לעזור ככל שניתן", סיכם שאול רותם.

מייד עם הגעתה של האניה לאשדוד, נרתמה חברת סוכנויות ים מאוגדות א.מ.א למאמץ והתנדבה לשמש כסוכנת ימית לאניה ולהעניק לאניה ולצוותה את כל מכלול השרותים בהתנדבות וללא שום תשלום. חברת א.מ.א תשמש בהתנדבות כסוכנת האניה גם בהפלגות העתידיות שלה לישראל.

יורם הופמן, מנכ"ל חברת א.מ.א: "זו ממש חוויה יוצאת מהכלל שמחממת את הלב. מדובר בקבוצה של אנשים מאד מיוחדים, אוהבי ישראל, עם לב רחב ונכונות לתרום. אנו החלטתנו לשמש להם כסוכנים פה בארץ ולהעניק להם את כל מגוון השרותים בחינם, מתוך הכרה והזדהות עם מעשיהם".

האניה וצוותה משתייכים לארגון הנקרא Friend Ships שחרט על דגלו לספק עזרה הומניטרית, ברחבי העולם, ואשר נתמך על ידי מממנים פרטיים. האניה Spirit Of Grace, נבנתה בשנת 1944 והיא מאויישת בעשרות מתנדבים אוונגליסטים הכוללים זקנים, נשים וטף, שעושים את מלאכתם בהתנדבות וללא שום תשלום. רב החובל וקצין המכונה הראשי הינם מתנדבים המשתייכים לארגון והם יוצאי חייל הים האמריקאי.

המתנדבים זכו לברכתם של משרדי האוצר וראש הממשלה. הארגון מפעיל כ- 4 אניות מטען המפליגות ברחבי העולם ומחלקות תרומות לנזקקים.