אמקו ים לסוכני האוניות: לא יכולים להוביל מכולות ריקות עקב כניסת ה-TOS לנמל אשדוד

חברת אמקו ים מתלוננת על המתנות ארוכות של נהגים בכניסה לנמל ושעות ארוכות של המתנה בנמל עצמו עקב מחסור בציוד. מבקשת את התערבותם המיידית של סוכני האוניות לשיפור המצב. מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: בימים הקרובים ניכנס למסלול עבודה שוטף


00:00 ,12.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אמקו ים מתלוננת על המתנות ארוכות של נהגים בכניסה לנמל ושעות ארוכות של המתנה בנמל עצמו עקב מחסור בציוד. מבקשת את התערבותם המיידית של סוכני האוניות לשיפור המצב. מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: בימים הקרובים ניכנס למסלול עבודה שוטף
 
לידי Port2port הגיע עותק ממכתבו של מנהל חברת אמקו ים, דוד ברודה, המיועד לסוכני האוניות עם העתקים לרמ"ח מכולות דוד בן גיגי ולסמנכ"ל תפעול אלדד וקסמן בנמל אשדוד. נושא המכתב הנו המצוקה הרבה בה נתקלים אנשי החברה כאשר הם מנסים להוביל מכולות ריקות לנמל אשדוד.
 
ברודה כותב במכתבו כי "לאחר כשבוע ימים מכניסתה של מערכת TOS לנמל אין אנו מצליחים להעביר מכולות ריקות לנמל. מדי יום אנו פוקדים את הנמל עם 10 משאיות שלא מצליחות לעשות יותר משתי הובלות במשך 12 שעות.
 
"הדבר גורם לנו הפסדים ונזקים רבים", כותב ברודה. "נהגים ממתינים בכניסה לנמל בין שעתיים לשלוש עקב בעיות שידור או עצירה יזומה של הנמל עקב עומס בתוך הנמל. "בנוסף", מציין ברודה, "לאחר שהנהגים כבר נכנסים לנמל הם ממתינים בשטח הריקות בין ארבע לחמש שעות לפריקה או העמסה וזאת עקב מחסור במלגזות תקינות של הנמל".
 
כתוצאה מכך, כותב ברודה לסוכני האוניות: "לא נוכל לעמוד בדרישותיכם להובלות מכולות ריקות בשלב הזה".
 
ברודה מוסיף וכותב כי "כל צעקותינו וניסיונותינו מול הנהלת הנמל לא עוזרות" ומבקש את התערבותם המיידית של סוכני האוניות בנושא "על מנת שנוכל להמשיך ולתת לכם את השירות הנ"ל".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "בימים אלה פועלת חברת נמל אשדוד להפעלת והטמעת מערכת ה-TOS  שהיא מערכת ממוחשבת לשינוע מכולות, בכל רציפי המכולות בנמל.
 
"הטמעת מערכת מחשוב חדשה היא תהליך מורכב ולעיתים יש עיכובים במספר תחנות עבודה בנמל. אנו בחברת נמל אשדוד עושים את מירב המאמצים על מנת לקצר ולמזער את העיכובים הנקודתיים, עקב הפעלת המערכת החדשה. אנו מצטערים על אי הנוחות הזמנית ומעריכים שבימים הקרובים ניכנס למסלול עבודה שוטף ללא כל הפרעה".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בנוסף כי "אנו בטוחים שהטמעת מערכת זו תסתיים בהצלחה, כפי שהיה בפרויקט הטמעת מערכת ה- TOS ברציפי נמל איתן לפני כשנתיים".