איריס שטרק בכנס המי"ל: "על הממשל אחריות לנהוג ביושר כלפי ציבור הבוחרים"

יו"ר חברת נמל אשדוד נשאה דברים בכנס הדירקטורים השנתי של המרכז והדגישה כי "חובתו של קברניט, מנהל ודירקטור היא לבחון סיכונים, להיערך לקראתם ולאזן בהחלטותיו את ניהול הגורמים הכוללים של העסק אותו הוא מוביל"‏


00:00 ,21.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר חברת נמל אשדוד נשאה דברים בכנס הדירקטורים השנתי של המרכז והדגישה כי "חובתו של קברניט, מנהל ודירקטור היא לבחון סיכונים, להיערך לקראתם ולאזן בהחלטותיו את ניהול הגורמים הכוללים של העסק אותו הוא מוביל"‏
 
בכנס הדירקטורים השנתי של המרכז הישראלי לניהול  (המי"ל), שהתקיים היום נשאה איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד ויו"ר חטיבת הדירקטורים במי"ל את דברי הפתיחה וציינה כי "כשם שעל דירקטוריונים מוטל תפקיד של עיצוב העסקים כחברות ערכיות תוך יישום עקרונות וערכים של יושרה, שוויון, אתיקה עסקית, שקיפות, הקפדה על זכויות עובדים ושמירת מדיניות שכר הוגנת ואכיפת הסכמים, כך מוטלת על הממשל האחריות לנהוג ביושרה כלפי ציבור הבוחרים שנתנו בו אמון ולהבטיח מימוש מדיניות ללא ניגוד עניינים, לראות בכל אזרח כלקוח ולהבטיח לו זכות קיום בכבוד".
 
"כשם שאנו מצפים שדירקטורים יובילו חברות תוך קביעת מדיניות לטווח ארוך בשקיפות, בהתמודדויות עם נושאים רגישים ובעייתיים ובמדיניות של ניהול סיכונים ראויה, כך אנו מצפים שתתנהל מדינת ישראל, לפי אותם עקרונות וערכים: תבטיח עודף תשתיות לטווח הארוך, תמנע מניגוד עניינים, תמנע מלנהל גופים עסקיים ותדאג למדיניות רווחה לנזקקים", הוסיפה שטרק.
 
"ישראל מחויבת להשתלב במהירות בתרבות 'העולם השטוח' בעולם זה, הדירקטורים וההנהלות מחויבים בגילויי מעורבות רבים יותר".
 
במסגרת דברי הפתיחה ציינה שטרק כי "מי שבוחן את מסקנות וינוגרד ואת דו"ח דצינגר לאירועים בחברת בזק, חייב להפנים את המסקנה הניהולית הברורה העולה מהם: חובתו של קברניט, מנהל ודירקטור היא לבחון סיכונים, להיערך לקראתם ולאזן בהחלטותיו את ניהול הגורמים הכוללים של העסק אותו הוא מוביל. ניהול לא זהיר של הסיכונים והפחתת מנגנוני בקרה, עלולים להיחשב לפעולה של חוסר זהירות העולה לעיתים עד כדי רשלנות".
 
"על נושאי המשרה מוטלת החובה לפעול אך ורק על בסיס מוצק ומהותי וקבלת ההחלטות ראוי שתשענה לא רק עפ"י כללי המנהל התקין אלא גם מתוך גישה עניינית, כלל מערכתית ומעל ומעבר לכל היבט צר, מיניסטריאלי, סקטוריאלי, פוליטי או אישי".
 
עוד הוסיפה שטרק כי, "קו ישיר מחבר בין דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד לבין דו"ח דצינגר בפרשת בזק. הציבור משול לבעלי המניות ועל כן זכותו וחובתו היא להשפיע ולדרוש מדיניות ראויה מנבחריו תוך ביצועה. המישורים המשותפים נוגעים בשאלת הציפייה הציבורית ממלאי משרות בכירות, חובת נושאי המשרה לבעלי המניות, לציבור לאופן קבלת ההחלטות ולהפעלת שיקול הדעת והאחריות הנדרשת ממקבלי ההחלטות ומקבועי המדיניות בעולם של אי ודאות וסיכונים".