איחסון חומרים מסוכנים בשטח הנמלים לא יעלה על ארבעה ימים

בעקבות פיגוע הטרור שאירע בנמל אשדוד ב- 14 במרץ, וקיומה של הערכת מצב מחודשת בנושא איחסון חומרים מסוכנים בנמלים, הוחלט לצמצם את מספר מכולות החומרים המסוכנים המאוחסנות בנמלים בזמן נתון, וזאת לצורך שמירת בטיחות הנמצאים בנמל ובקרבתו


00:00 ,04.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות הפיגוע הרצחני בנמל אשדוד הוחלט ברשות הנמלים על קיצור משך האיחסון למכולות חומרים מסוכנים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת

בעקבות פיגוע הטרור שאירע בנמל אשדוד ב- 14 במרץ, וקיומה של הערכת מצב מחודשת בנושא איחסון חומרים מסוכנים בנמלים, הוחלט לצמצם את מספר מכולות החומרים המסוכנים המאוחסנות בנמלים בזמן נתון, וזאת לצורך שמירת בטיחות הנמצאים בנמל ובקרבתו.

על כן, החל מ- 18 באפריל לא יעלה על 4 ימים משך האחסון של מכולות חומרים מסוכנים המסווגים במסירה ישירה על פי טופס 3 בתוספת השלישית בתקנות הנמלים. פעילות אכיפת ההוראה בנמלים תחל ב- 2 במאי.

כידוע, בפרק ארבעה עשר בתקנות הנמלים, שעניינו "חומרים מסוכנים", נקבע בתקנה 170 כ"ח (ב) כי "ניתן לאחסן בנמל חומרים מסוכנים הארוזים במכולות ומסווגים במסירה ישירה, שאחסנתן בנמל אושרה בידי מנהל הנמל או מי שהוא הסמיכו לכך, בשטח נפרד בתחום הנמל ובתנאי בטיחות מיוחדים שקבע. אחסנה כאמור לא תעלה על 14 ימים".

ואכן, בעיתות רגיעה אפשרו עד כה מנהלי הנמלים לאחסן בתחום הנמלים לתקופה של 14 יום מכולות חומרים מסוכנים, המסווגים במסירה ישירה על פי טופס 3 שבתוספת השלישית בתקנות הנמלים, למעט חומרים מסוכנים הרשומים בתקנה 170 כ"ט באותו פרק (פירוקסידים אורגניים, רדיואקטיביים, מדבקים וגורמי מחלות, וחומרי נפץ – המפורטים בפרק שלושה עשר בתקנות הנמלים).

כאמור, בעקבות הפיגוע הרצחני בנמל אשדוד הוחלט ברשות הנמלים על קיצור משך האיחסון למכולות חומרים מסוכנים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת, ומשך האיחסון של חומרים מסוכנים המסווגים במסירה ישירה, לא יעלה על 4 ימים. כדי להסיר ספק, מובהר כי חומרים מסוכנים המסווגים במסירה ישירה, המפורטים בתקנה 170 כ"ט, אסורים לאחסנה בנמל, כבעבר.

עוד נמסר כי עפ"י תקנה 163 לתקנות הנמלים, המקנה סמכות למנהל נמל או מי שהוא הסמיכו לכך, לחייב את בעל החומר המסוכן, או נציגו, לסלק על חשבונו תוך פרק זמן שיקבע, חומר מסוכן מהנמל. במידה ולא סולק החומר המסוכן עפ"י הדרישה, רשאי מנהל הנמל לסלק את החומר המסוכן מהנמל ולחייב את בעל המטען המסוכן בהוצאות הסילוק.