איגוד לשכות המסחר מביע ענין ברכישת מניות בחברות הנמל

בחודש מאי השנה התקבלה החלטת ממשלה לפיה במהלך שנת 2010 יימכרו עד כ-15% מהון המניות המונפק של כל חברה בדרך של הצעת מכר או בשילוב עם הנפקה. אוריאל לין לשרי האוצר והתחבורה: "אשמח לקבל מכם הנחיות לתהליך על מנת שנוכל להגישו כנדרש"


00:00 ,25.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש מאי השנה התקבלה החלטת ממשלה לפיה במהלך שנת 2010 יימכרו עד כ-15% מהון המניות המונפק של כל חברה בדרך של הצעת מכר או בשילוב עם הנפקה.  אוריאל לין לשרי האוצר והתחבורה: "אשמח לקבל מכם הנחיות לתהליך על מנת שנוכל להגישו כנדרש".
 
איגוד לשכות המסחר מגלה ענין ברכישת מניות חברות הנמל. כך עולה ממכתב ששיגר אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר לשרי האוצר והתחבורה לפני ימים אחדים.
 
"ברצוני לידע אתכם", כותב לין במכתבו לשרים שטייניץ וכץ, "כי איגוד לשכות המסחר, המייצג גם את מגזר היבואנים בישראל, מבקש לקחת חלק ברכישת מניות זו, אם כארגון או כקבוצת חברים נפרדת במסגרת משפטית ייעודית".
 
כזכור, בחודש מאי השנה התקבלה החלטת ממשלה לפיה במהלך שנת 2010 יימכרו עד כ-15% מהון המניות המונפק של כל חברה בדרך של הצעת מכר או בשילוב עם הנפקה. עוד אושר כי במהלך שנת 2011 יימכרו עד כ-49% מהון המניות המונפק של החברה בדרך דומה, כלומר, כך שאחזקת המדינה בכל חברה לאחר ההנפקות לא יפחתו מ-51% מהון המניות המונפק של החברה. כמו כן, על פי חוק התקציב, יתרת החזקות  המדינה בכל אחת מהחברות תימכר במהלך שנת 2020. בכל הנוגע להפרטת נמל אילת מסתמן על פי נוסח התקציב כי החלטה בעניינו תיפול כבר בהצעת המחליטים אשר תובא לעיונה של ועדת השרים לענייני הפרטה בתוך 60 יום כאמור.
 
לין חתם את פנייתו וציין: "אשמח לקבל מכם הנחיות לתהליך על מנת שנוכל להגישו כנדרש".