איגוד לשכות המסחר לשר התחבורה: פתור מיידית את הסכסוך בנמל אשדוד

יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד ויו"ר ועדת הכספים באיגוד מציינים בפנייתם לשר התחבורה כי העיצומים משבשים את פעילות הנמל ומסבים לכלל המשתמשים בנמל נזקים עצומים


00:00 ,13.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד ויו"ר ועדת הכספים באיגוד מציינים בפנייתם לשר התחבורה כי העיצומים משבשים את פעילות הנמל ומסבים לכלל המשתמשים בנמל נזקים עצומים
 
עמיעד ליפשיץ, יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר, ואמיר שני, יו"ר ועדת הכספים באיגוד, פנו היום בדחיפות לישראל כץ, שר התחבורה, להתערב מיידית להפסקת העיצומים של עובדי נמל אשדוד.  
 
ליפשיץ ושני ציינו כי העיצומים משבשים את פעילות הנמל ופוגעים קשות בציבור היצואנים, היבואנים וחברות התובלה. כתוצאה מכך נגרמים נזקים כבדים, ישירים ועקיפים, למשק הישראלי כולו, הנאמדים עד כה בעשרות מיליוני שקלים.
 
לשם דוגמה, מציינים השניים כי בעוד שבימים כתיקונם לוקח למשאית חצי שעה לפרוק או להעמיס מכולה, כיום לוקח לה 3 שעות ואף יותר מכך. בנוסף, כלי עבודה שמתקלקלים, כגון מלגזות או מנופים, אינם מתוקנים ובכך משביתים את העבודה.
 
השניים קוראים לשר להתערב באופן אישי וישיר למציאת פתרון מיידי לסכסוך, ולהחזיר את העובדים בנמל לעבודה סדירה.
 
ליפשיץ מוסיף כי ממידע שהגיע אליו מגורמים מוסמכים בהנהלת הנמל, העיצומים נמצאים רק בתחילת הדרך וצפויים עוד ימים רבים של שיבושים בעבודה השוטפת בנמל.
 
כזכור, בשבוע שעבר החלו עובדי נמל אשדוד לנקוט בעיצומים שהתרכזו באוניות קונבנציונאליות בלבד, ללא אוניות מכולה. השבוע החלו העובדים בעיצומים גם לגבי אוניות מכולה - דבר המקטין את תפוקת נמל אשדוד בשיעור של עד כ-50%.
 
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת החברה עושה את המיטב בכדי להבטיח שהעבודה בנמל תימשך כסדרה".