איגוד לשכות המסחר למשרד התחבורה: להאריך מיידית שעות הפעלת המסופים באשדוד

לטענת יו"ר ועדת נמלים ותובלה המצב כיום מקומם, שכן משאיות המגיעות עם מכולות ריקות לאשדוד אחרי השעה 17:00 אינן יכולות לפרוק אותן הואיל והמסופים סגורים. דורש מסיטרמן לממש הבטחתו להאריך את שעות הפעלת המסופים באשדוד כמו בחיפה


00:00 ,30.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת יו"ר ועדת נמלים ותובלה המצב כיום מקומם, שכן משאיות המגיעות עם מכולות ריקות לאשדוד אחרי השעה 17:00 אינן יכולות לפרוק אותן הואיל והמסופים סגורים. דורש מסיטרמן לממש הבטחתו להאריך את שעות הפעלת המסופים באשדוד
 
יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר דורש ממנכ"ל משרד התחבורה לממש את הבטחתו לפעול לפתיחת המסופים באשדוד גם בשעות הלילה כפי שנהוג בחיפה: "הניסיון בחיפה מוכיח כי זוהי הדרך הנכונה להגברת פעילות הנמלים על ידי ויסותה לאורך שעות היממה"
 
"סגירת המסופים באשדוד בשעה 17:00 תמוהה וקלוקלת, במיוחד בימים אלה עם המעבר לשעון קיץ. כפתרון חלקי אנו מציעים כי המסופים ימצו את שעות היום ויעבדו לפחות עד השעה 20:00. הניסיון בחיפה מוכיח כי זוהי הדרך הנכונה להגברת פעילות הנמלים."
 
כך עולה מפנייה ששיגר עמיעד ליפשיץ, יו"ר ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר, לגדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה.
 
לטענת ליפשיץ: "המצב כיום מקומם, שכן משאיות המגיעות עם מכולות ריקות לאשדוד אחרי השעה 17:00 אינן יכולות לפרוק אותן הואיל והמסופים סגורים. כתוצאה מכך, אין המובילים יכולים להעמיס מכולות יבוא שהלקוחות מחכים להן למחרת מוקדם בבוקר או מכולות ריקות לצורכי יצוא, והם נשארים עם המכולות הריקות."
 
"במקום שהעבודה בנמל תתפרס על כל שעות היממה, מצב אבסורדי זה גורם ללחצים קשים ביותר במסופים ובנמל. כל שרשרת האספקה מתנהלת לפי שעות העבודה של מסופי המכולות הריקות. זהו מצב בלתי נסבל שגורם הפסדים מיותרים למשק."
 
ליפשיץ פנה לסיטרמן בהמשך להבטחתו של סיטרמן להאריך את שעות הפעלת המסופים באשדוד שניתנה במהלך פגישה של ועדת ההיגוי שהתקיימה במשרדו בינואר 2008. חיזוק לבקשה זו קיבל ליפשיץ בפגישה שקיים (26.3.08) עם מנכ"ל נמל חיפה היוצא, עמוס עוזני, בה נידונו היתרונות של עבודת הלילה בנמל חיפה. עוזני ציין בפגישה כי עבודת הלילה מאפשרת ניצול טוב יותר של אמצעי הנמל שממילא פתוחים בלילה. כמו כן היא מווסתת את פעילות המפעלים והמובילים היבשתיים וכן את העומס בכבישים. לדעתו של עוזני, יש ליצור דיפרנציאציה בתעריפים שתעודד את היבואנים והיצואנים להשתמש בנמל בשעות הלילה ועל ידי כך גם להגדיל את תפוקת הנמל.
 
יש לציין כי לאחרונה פרסם בנק ישראל קטע מדו"ח שעומד להתפרסם בחודש אפריל ובו הוא מציין כי "ראוי שהממשלה תתמרץ את העבודה בנמלים ובשרשרת הלוגיסטית הקשורה אליהם בשעות הלילה, תוך הוזלת תעריפי השימוש בשעות אלו".