אחרי 30 שנה: מספנות ישראל השיקה אוניית סוחר ללקוח בינלאומי

באירוע ההשקה נכחו בעלי חברת B&P הגרמנית אשר הזמינה את האוניה. האוניה הינה אוניית צובר חדישה במעמס של 4,750 טון המותאמת גם לנשיאת מכולות


00:00 ,13.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

באירוע ההשקה נכחו בעלי חברת B&P הגרמנית אשר הזמינה את האוניה. האוניה הינה אוניית צובר חדישה  במעמס של 4,750 טון המותאמת גם לנשיאת מכולות
 
מספנות ישראל השיקה אתמול (יום ג'), לראשונה מזה 30 שנה, אונייה מסחרית ללקוח בינלאומי, וזאת על פי כללי הטקס המסורתיים. באירוע נכחו בעלי חברת B&P הגרמנית אשר הזמינו את האונייה והם בעליה, ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בעלי מספנות ישראל ובהם סמי קצב, שלומי פוגל ויצחק דוידי, אבי שחף, מנכ"ל מספנות ישראל, דירקטורים, עובדים ומוזמנים מכל מגזרי המשק הפרטי, הציבורי והממשלתי.
 
לדברי אבי שחף, מנכ"ל מספנות ישראל, "עם עליית מחירי בניית אוניות בעולם ראינו הזדמנות אסטרטגית לכניסת המספנה לפעילות מסחרית אזרחית, זאת בנוסף לפעילותה בתחום הצבאי. במסגרת פרויקט זה התמודדנו מול מתחרים שונים ברחבי העולם והצלחנו לחתום על עסקה כלכלית בתנאי השוק העולמי. השקת האונייה מהווה סנונית ראשונה בפרויקט הכולל בנייה של 2 אוניות סוחר עבור לקוחות בינלאומיים. אני סמוך ובטוח כי פרויקט זה יפתח את הדרך לפרויקטים נוספים".
 
ממספנות ישראל נמסר כי לפני כשבוע חתמה החברה על חוזה לאספקת שתי אוניות נוספות ללקוח גרמני אחר, לפיכך האונייה שהושקה אתמול היא הראשונה מתוך סדרה של 4 אוניות שהמספנה תבנה בשנתיים הקרובות.
 
ממספנות ישראל נמסר כי האונייה שהושקה אתמול היא מהגדולות ביותר שנבנו בארץ והיא מיועדת עבור צרכים מסחריים ללקוח בינלאומי. האונייה נבנתה במסגרת פרויקט הכולל בנייה של 2 אוניות בהיקף כולל של 28 מיליון דולר, תוך התמודדות מול מתחרים בשוק העולמי. הפרויקט ממחיש את יכולתה של המספנה לייצר כלי שייט גדולים יותר מאלה שהתמחתה בהם ב-30 שנה האחרונות בעיקר בתחום הצבאי.
 
האונייה החדשה שהושקה, אשר זכתה לשם Imina, היא אוניית צובר חדישה, בעלת מחסן אחד, במעמס של 4,750 טון. אורכה הכללי של האונייה עומד על 90 מטר ורוחבה 15.4 מטר. האונייה מותאמת גם לנשיאת מכולות.