אושרה תכנית ההבראה של צים; מנכ"ל החברה לישראל: צים יוצאת לדרך חדשה

תוכנית ההבראה של צים אושרה אתמול ברוב גדול על ידי בעלי המניות של החברה לישראל וזאת לאחר שני שינויים מהותיים שהוכנסו בהסדר. תכנית ההבראה תאפשר הזרקת הון של 450 מליוני דולרים שיעניקו לצים, עפ"י ניר גלעד, "סיכוי יותר מסביר לחזור לפסי צמיחה"


00:00 ,04.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

תוכנית ההבראה של צים אושרה אתמול ברוב גדול על ידי בעלי המניות של החברה לישראל וזאת לאחר שני שינויים מהותיים שהוכנסו בהסדר. תכנית ההבראה תאפשר הזרקת הון של 450 מליוני דולרים שיעניקו לצים, עפ"י ניר גלעד, "סיכוי יותר מסביר לחזור לפסי צמיחה"
 
לאחר לא מעט תלאות לאורך החודשים האחרונים אושרה אמש ברוב גדול תכנית ההבראה של חברת צים, במסגרת האסיפה הכללית של בעלי המניות ובעקבות כך, חברת הספנות צים תקבל הזרקת הון בגובה 450 מליוני דולרים מחברת האם "החברה לישראל".
 
עפ"י המתווה החדש שאושר אמש, בעלי המניות בחברה לישראל אישרו הענקת "רשת בטחון" בגובה 100 מליוני דולרים, מתוכם 50 מליון מקורן בחברה לישראל (במקום 75 מליוני דולרים) ואילו 50 מליון הדולרים הנותרים יוענקו מחברות הקשורות במשפחת עופר (במקום 25 מליוני דולרים). בכך הבטיחו בעלי המניות שמעל החברה לישראל יוסר נטל של 25 מיליון דולר נוספים – נטל אשר הועבר לבעלי החברה.
 
עוד הוחלט כי חברות להחכרת אניות, הקשורות למשפחת עופר, יעניקו לצים הנחה בדמי חכירה בהיקף של 150 מליוני דולרים ומנגד, סכום זה יוגדר כ"חוב נדחה" שישולם ישירות לחברה לישראל במועד פרעון שיתפרש עד לשנת 2020. בכך למעשה "מוותרת" משפחת עופר על חוב של 150 מליוני דולרים שיוחזר עם פרעונו אל החברה לישראל.
 
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, ציין אמש במסיבת העיתונאים כי אין להטיל דופי בחשיבותה של צים כמוביל לאומי, כמוביל בטחוני וחשיבותה לעובדי החברה המונים כ-5,000 איש.
 
לדבריו, "עידן עופר קיבל החלטה לא פשוטה להעביר מחויבויות של 175 מיליון דולר – שהיו של החברה לישראל ושל צים – לטובת החברה לישראל ועל ידי כך שינה את מבנה הסיכונים. זהו מהלך של עידן עופר שהחל היום בשעות הצהריים וזכה לתמיכה מאסיבית של הגופים מוסדיים כך שההצבעה היום אושרה ברוב גדול".
 
מנכ"ל החברה לישראל הוסיף כי "העוצמה של משפחת עופר והעוצמה של החברה לישראל נתנו לצים סיכוי יותר מסביר לחזור לפסי צמיחה, וצים יוצאת היום לדרך חדשה".
 
רפי דניאלי, מנכ"ל חברת צים, הודה אמש עם סיומה של האסיפה לחברה לישראל ולקבוצת עופר על התמיכה הרחבה והגיבוי שהעניקו לצים. לדבריו, "תכנית ההבראה מביאה ללידתה של צים חדשה, יציבה וחסונה יותר".
 
"צים מוכנה עתה לחלוטין להתמודד אל מול המשבר הכלכלי הקשה ולהיחלץ בחזרה לצמיחה ולרווחיות", הוסיף דניאלי. "אנו חייבים לשים עתה דגש, כמו בעבר, במתן שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ללקוחותינו. אנו מחוייבים בפיתוח סל שירותים רחב יותר ואנו משוכנעים שזה יהווה נדבך מרכזי בהרחבת בסיס הלקוחות הקיים".
 
מנכ"ל צים ביקש להודות ללקוחותיה של צים על שהפגינו, לדבריו, רמת אמון גבוהה וממשיכים לעבוד עימם לכל אורך התקופה הקשה הזו. "אנו גאים בבסיס לקוחותנו ואנו מצפים בקוצר רוח לזכות באמונם של לקוחות חדשים בעתיד הקרוב".
 
אלון רווה, סמנכ"ל הכספים בחברת צים, אמר בעקבות ההחלטה מאמש כי היא מסמנת את סופו של תהליך אינטנסיבי שנמשך לאורך החודשים האחרונים והיא מאפשרת לייצב ולחזק משמעותית את חוסנה הכלכלי של החברה.